GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK/FZÖ310
Dersin Adı: ELEKTRONİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Elektronikle ilgili temel bilgileri bilir. Temel elektronik devre elemanlarını bilir.
Elektrikle ilgili dalga türlerini bilir. Temel elektronik devrelerini çözümler.
Osiloskop ve osilatörlerin özelliklerini ve çalışma prensibini bilir.
Alternatif akım devrelerinin komplex analizini yapar. Elektrik devrelerinin temel yasalarını bilir.
Yarıiletken üzerine uygulanan Enerji Bant modelini bilir.
Yarıiletken ve yarıiletkenin özelliklerini bilir ve kendi cümleleri ile tanımlar.
Farklı tipteki katkılamaları bilir ve katkılamanın yarıiletken üzerindeki etkisini bilir.
Diyotların çalışma prensiplerini ve yapılarını bilir, doğrultma, kırpma gibi uygulamalarını açıklar.
BJT transistörlerin yapısını ve çalışma prensibini açıklar
Diyot ve transistor devrelerini analiz eder ve uygulama alanları kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Elektrik nedir, elektrik alanı,Elektriksel potansiyel,
2. Hafta  Elektrik akımı, doğru gerilim ve doğru akım,Dalgalı gerilim ve dalgalı akım,
3. Hafta  Dalgalanmanın özel bir türü(sinizoidal dalgalanma),Direnç ve genel direnç kavramı, Ohm kanunu, devre çözümleri,
4. Hafta  Süperpozisyon metodu, eşdeğer devre kavramı,
5. Hafta  Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri,
6. Hafta  Dalga türleri: Sinüzoidal, kare, üçgen ve testere dişli dalga, bileşik dalga ve Fourier serisi, etkin ve doğru akım değeri,
7. Hafta  Sinüzoidal akımın etkin değeri, testere dişli akımın etkin değeri, sinüzoidal akımlarda güç, faz ve faz farkı,
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  Devre elemanları: Dirençler (rezistanslar), bobinler, kondansatörler, diyotlar, bu devre elemanlarının davranışları, doğru akım devrelerinde bobin ve kondansatör,
10. Hafta  Temel elektronik devreler: Sinüzoidal gerilimde R.L. ve R.C. devresi, alçak ve yüksek frekans süzgeçleri, türev ve integral devreleri,
11. Hafta  Alternatif akım devrelerinin komplex analizi
12. Hafta  Bant diyagramları ve Bant yapısı, yarıiletkenler, PN eklemi, schottky bariyeri, PN ekleminde akım mekanizması, diyot çeşitler
13. Hafta  Transistör yapısı (BJT) ve sınıflandırılması, Öngerilimlenmesi, anahtar olarak kullanılması, yükselteç olarak kullanılması
14. Hafta  Analog ve dijital sinyaller; optoelektronik yapı elemanları, güneş pilleri, fototransistor
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
3
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.X
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.X
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.X
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.X
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()