GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ/EB106
Dersin Adı: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
- Öğretim ile ilgili temel kavramları açıklayabilme - Planlı öğretimin ilkelerini işe koşabilme - Öğretim hizmetinin niteliğinin artırılmasında öğretim ilkelerini işe koşabilme - Öğrenme ilkelerini çeşitli öğretme-öğrenme durumlarında etkili olarak kullanabilme - Çeşitli öğretme stratejileri,
- Eğitim programının ögeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme - Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kavrayabilme
- Planlı öğretimin ilkelerini kavrayabilme - Planlı öğretimin ilkelerini işe koşabilme
- Öğretim hizmetinin niteliğinin artırılmasında öğretim ilkelerini işe koşabilme
Öğrenme ilkelerini çeşitli öğretme-öğrenme durumlarında etkili olarak kullanabilme - Çeşitli öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerin üstünlüklerini ve sınırlılıklarını verilen durumlara göre değerlendirebilme -Öğretimi düzenlerken uygun yöntem ve teknikleri uygulayabilme
- Öğretim materyallerini öğretme-öğrenme sürecinde etkili olarak kullanabilme- Öğretmenin kişisel ve mesleki özelliklerini açıklayabilme
- Öğretme-öğrenme sürecindeki sorunlar ve yönelimleri tartışabilme -Amacına uygun olarak ölçme ve değerlendirme türlerini kavrayabilme
-Kendi alanıyla öğretim ilke ve yöntemleri arasındaki ilişkilerin farkında oluş, -Dersin gereklerini yerine getirmeye isteklilik

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar
2. Hafta  Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar
3. Hafta  Öğretimde hedef ve amaç belirleme
4. Hafta  Öğretme ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenleme
5. Hafta  Öğretim materyalleri
6. Hafta  Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.)
7. Hafta  Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme)
10. Hafta  Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme)
11. Hafta  Öğretimin planlanması ve öğretim planları
12. Hafta  Öğretimin planlanması ve öğretim planları
13. Hafta  Sınıf içi öğrenmeleri değerlendirme
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  Final sınavına hazırlık
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fizik kavramları, kanunları ve teorilerini ilişkileriyle açıklar.X
2
Fiziğin diğer bilim dalları, felsefe ve matematik ile ilişkisini kurar.X
3
Amacına uygun deney tasarlar ve laboratuvar malzemelerini etkin bir şekilde kullanır.X
4
Karşılaştığı fizik problemlerini çözerken ve doğa olaylarını açıklarken bilimsel yöntemleri kullanır.X
5
Öğrenme-Öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını bilir.X
6
Öğrencilerin bireysel farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan ihtiyaçlarını aktif katılımlarını sağlayacak şekilde dikkate alır.X
7
Öğretim sürecinde karşılaşabileceği öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarını azaltmaya yönelik gerekli tedbirleri alır.X
8
Kişisel ve mesleki gelişiminde sürekliliği ve yaşam boyu öğrenmeyi esas alır.X
9
Mesleğine, çevresine ve doğaya karşı olumlu tutum ve değerler geliştirir.X
10
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara önem verir.X
11
Öğrenme ortamında uygun teknolojik ortam ve ürünleri kullanır.X
12
Bilimsel bilgiye ulaşma amacıyla farklı, güvenilir ve geçerli bilgi kaynakları kullanır.X
13
Fiziğin; çevre, toplum ve teknoloji ile ilişkisini analiz eder.X
14
Fizik yasa ve ilkelerine göre çalışan teknolojik araçların çalışma prensiplerini analiz eder.X
15
Fizik ve fizik eğitimi ile ilgili çeşitli yazılımları kullanmayı bilir.
16
Öğretim sürecinde bilişim ve iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.X
17
Fizik alanı ile ilgili materyal geliştirebilir veya var olan materyallerden en uygun olanı seçerek kullanır.
18
Fizik Öğretiminde en uygun olan öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yaklaşımlarını kullanır.X
19
Laboratuvar yaklaşımlarını etkin ve güvenli bir şekilde kullanır.
20
Ortaöğretime yönelik fizik öğretim programlarını etkin bir şekilde izler.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ((...))