GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-5 (Matematik Eğit. Materyal Tasarımı)/MTÖ409
Dersin Adı: A. Seçmeli-5 (Matematik Eğit. Materyal Tasarımı)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretim teknoloji ile ilgili temel kavramları açıklar.
Öğretim ortamları için materyal ihtiyaçlarını belirler ve öğretim ortamlarını materyal kullanımına uygun hale getirir.
Matematik öğretiminde materyal kullanmanın gerekliliğini anlar.
Farklı malzemelerden yararlanarak iki ve üç boyutlu öğretim materyaller geliştirir.
Görsel tasarım ilkelerini bilir ve hazırladığı materyallerde bunları dikkate alır.
Matematik ile ilgili güncel eğitim yazılımlarını, bilgisayar ve internet tabanlı materyalleri takip eder.
Öğretim materyallerini değerlendirme prensiplerini anlar.
Öğretim materyallerinin seçimini etkileyen faktörleri dikkate alır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar: Eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, iletişim
2. Hafta  Öğretim materyallerinin tasarlanması, hazırlanması ve seçimini etkileyen etmenler, öğretim ortamlarının düzenlenmesi
3. Hafta  Öğretim materyallerinin sınıflandırılması, türleri, öğretim materyallerinin avantajları, sınırlılıkları
4. Hafta  Öğretim materyalleri tasarlama ilkeleri, görsel tasarım ilkeleri
5. Hafta  İletişim teknolojileri, matematik eğitiminde bilgisayar kullanımı ve bilgisayar destekli öğretim
6. Hafta  Matematik eğitimde internet kullanımı, uzaktan eğitim
7. Hafta  Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi ve materyal değerlendirme formlarının hazırlanması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Matematik öğretimi alanında kullanılan güncel yazılımların tanıtılması
10. Hafta  Matematik öğretimi alanında kullanılan güncel yazılımların tanıtılması
11. Hafta  Proje sunumu
12. Hafta  Proje sunumu
13. Hafta  Proje sunumu
14. Hafta  Final Sınavına Hazırlık
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)