GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi/MTÖ314
Dersin Adı: Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını bilir.
Öğrencileri tanımada kullanılan bireyi tanıma tekniklerini bilir.
Ölçme araçlarından elde edilen sonuçları öğrencileri değerlendirmede nasıl kullanacağını bilir ve uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Derse giriş. Ders işleyişi hakkında genel bilgi.
2. Hafta  Ölçme nedir? Değerlendirme nedir? Öğrenme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. Ölçme ve değerlendirmenin önemi.
3. Hafta  Geleneksel yaklaşıma dayalı ölçme araçları: Yazılı sınavlar, kısa cevaplar
4. Hafta  Doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler
5. Hafta  Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar.
6. Hafta  Ara sınav
7. Hafta  Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dayalı araçlar: Gözlem, görüşme
8. Hafta  Performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
9. Hafta  Araştırma kağıtları, araştırma projeleri
10. Hafta  Öğrenci başarısını değerlendirmede dikkat edilecek hususlar
11. Hafta  Ara sınav
12. Hafta  Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
13. Hafta  Proje sunumları
14. Hafta  Proje sunumları
15. Hafta  Genel sınava hazırlık
16. Hafta  Genel sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
1
50
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
14
14
 Sunu hazırlama
1
20
20
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
14
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)