GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-4 (Ders Kitabının İncelenmesi)/MTÖ312
Dersin Adı: A. Seçmeli-4 (Ders Kitabının İncelenmesi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematik dersi öğretim programlarını eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
Matematik ders kitabı incelemeleri dersinde geçen temel terimlerin anlamını bilir.
Ders kitapları inceleme ve değerlendirmesine ilişkin temel ilkeleri bilir.
Türk Milli Eğitim sisteminde kitap seçim ve yazım, dağıtımla ilgili temel yapı ve işleyiş sistemini anlar
İyi bir ders kitabının temel özelliklerini tartışır
Kitap seçim sürecinde bilimsel yöntemi uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kitap ve Ders Kitabı
2. Hafta  Matematik dersi öğretim programlarına genel bir bakış
3. Hafta  Eğitim programlarında ders kitabının yeri
4. Hafta  Ders Kitabının Nitelikleri (Fiziksel Özellikleri, Sayfa Düzeni ve Mizanpaj)
5. Hafta  Ders Kitaplarında Görsel Materyaller
6. Hafta  Yardımcı Ders Gereçleri
7. Hafta  Ders Kitaplarında Yenilikler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kitap Seçimi ve Kitap Seçiminde Kullanılan Ölçütler
10. Hafta  Milli Eğitim Bakanlığı'nda Ders Kitabı Konusunda Çalışmalar
11. Hafta  Ders Kitaplarını Tasarlama
12. Hafta  İlköğretim Ders Kitaplarında Ölçme ve Değerlendirme Diğer Ülkelerde Ders Kitapları
13. Hafta  Ders Kitaplarının Eleştirisi Ders Kitaplarında Yanlış Anlatım ve İfade Örnekleri
14. Hafta  Çeşitli Ders Kitaplarını İnceleme Yöntem ve Ölçütleri Ortaöğretim matematik dersi öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi
15. Hafta  Final sınavına hazırlık
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
10
30
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
22
22
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)