GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-3 (Matematik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar)/MTÖ311
Dersin Adı: A. Seçmeli-3 (Matematik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematik öğrenme kuramlarını bilir.
Matematik öğretiminde kullanılacak öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
Matematik öğretimi için uygun ortam düzenlemesini bilir.
Matematik öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve kavram yanılgılarını bilir ve çözüm önerilerinde bulunur.
Matematik eğitiminde son yıllarda yapılmış araştırmaları takip eder ve eleştirel bir gözle inceler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Matematik öğrenme kuramları: davranışçı yaklaşım.
2. Hafta  Yeni davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım.
3. Hafta  Yapılandırmacılık ilkesi, algısal-görsel değişkenlik ilkesi
4. Hafta  Buluş veya keşif yolu ile öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi
5. Hafta  Yapılandırmacı eğitim anlayışında öğrenme; matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi;
6. Hafta  Matematik öğrenimi ve öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin incelenmesi;
7. Hafta  Öğrenme ortamlarının düzenlenmesi; uygun etkinliklerin planlanıp, uygulanması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kavram yanılgıları ve çözüm önerileri
10. Hafta  Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması.
11. Hafta  Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması.
12. Hafta  Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması.
13. Hafta  Matematik eğitiminde son yıllarda geliştirilen yöntemlerin ve araştırmaların öğrenciler tarafından araştırılıp, incelenerek sunulması.
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
4
32
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Arş. Gör. Dr. Gönül YAZGAN SAĞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/gonulyazgan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gonulyazgan@gazi.edu.tr)