GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitimde Drama/EBS107
Dersin Adı: Eğitimde Drama
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dramanın tanımını yapabilir,
Dramanın çocuğun gelişimi alanları ile ilişkisini açıklar
Dramanın kapsadığı etkinlikleri bilir,
Drama türleri arasındaki farkları açıklar.
Dersin amaç ve kazanımları doğrultusunda bir drama etkinliği planlar.
Drama etkinliğine uygun eğitim ortamı ve araç gereçlerini hazırlar.
Dramayı eğitimde bir öğretim yöntemi olarak kullanır.
Drama etkinliğini değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitimde dramanın temel kavramları . Drama etkinliklerinde eğitim ortamı ve eğitimcinin rolü.
2. Hafta  Eğitimde dramanın temel prensipleri Drama sürecinde aşamalar, teknikler ve drama dersi planlama
3. Hafta  Drama uygulamaları; tanışma etkinlikleri, uyum ve güven etkinlikleri
4. Hafta  Drama uygulamaları; tanışma etkinlikleri, uyum ve güven etkinlikleri
5. Hafta  Drama uygulamaları; müzik, pandomim,
6. Hafta  Drama uygulamaları; rol oynama, doğaçlama
7. Hafta  Drama uygulamaları; zihinde canlandırma,hikaye yazma
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Eğitimde Drama planı uygulaması
10. Hafta  Eğitimde Drama planı uygulaması
11. Hafta  Eğitimde Drama planı uygulaması
12. Hafta  Eğitimde Drama planı uygulaması
13. Hafta  Eğitimde Drama planı uygulaması
14. Hafta  Eğitimde Drama planı uygulaması
15. Hafta  Eğitimde Drama planı uygulaması
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
4
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ((...))