GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretmenlik Uygulaması-1/MTÖ401
Dersin Adı: Öğretmenlik Uygulaması-1
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapar
Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar.
Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir.
Öğretim ortamlarını hazırlar.
Ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bölüm uygulama öğretim elemanı tarafından uygulama eğitim kurumları ile görüşülmesi ve süreçte görev alacak uygulama öğretmenlerinin belirlenmesi
2. Hafta  Öğretmen yetiştiren fakültelerin/yüksekokulların akademik takvimi dikkate alınarak Öğretmenlik Uygulaması dersini alan öğrenci listelerinin belirlenmesi
3. Hafta  Uygulama öğretim elemanının, uygulama öğrencileri ile birlikte eğitim kurumlarına gitmesi Okul koordinatörü, uygulama öğretmeni ve uygulama öğrencilerinin tanışması Dönem boyunca yapılacak çalışmaların planlanması
4. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 1)
5. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 2)
6. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 3)
7. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 4)
8. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 5)
9. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi ve Ara Değerlendirme Toplantısının Yapılması
10. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 6)
11. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 7)
12. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 8)
13. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 9)
14. Hafta  Öğretmenlik Uygulaması Etkinliklerinin Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilmesi (Uygulama 10)
15. Hafta  Uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve uygulama öğrencilerinin ortak katılımı ile öğretmenlik uygulaması süreç değerlendirmesinin yapılması
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
4
40
 Uygulama
11
40
 Projeler
0
0
 Pratik
11
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
11
2
22
 Sunu hazırlama
11
2
22
 Sunum
11
3
33
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
249
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (..)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (..)