GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Soyut Matematik-2/MTO104
Dersin Adı: Soyut Matematik-2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Soyut Matematik I dersindeki temele dayanarak bir cebirsel yapı örneği olan polinom halkalarını cebirsel açıdan inceleyebilme.
Polinom halkalarının özelliklerini göz önünde tutarak katsayıları bir cisim içinde olan sıfırdan farklı iki polinomun en büyük ortak bölenini bölme algoritması kullanarak bulabilme.
Sayı kümelerini soyut nesneler olarak tanıyabilme.
Sayı kümelerinin inşasının zorunluluğunu açıklayabilme.
Sayı kümelerinin inşasında bağıntıları kullanabilme.
Sayı kümeleri arasında geçiş yapmak için uygun dönüşümler kullanabilme.
Sayı kümeleri üzerindeki cebirsel yapıları dolayısıyla sayı kümelerini karşılaştırabilme.
Sayı problemlerini ilgili özellikleri kullanarak çözebilme.
Çözüm sonuçlarını yorumlayabilme.
Soyut kavramları algılayarak bunları doğru bir şekilde sunabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bir cisim üzerinde tanımlı polinom halkaları.
2. Hafta  Bölme ve Öklid algoritması.
3. Hafta  Ebob, Ebob uygulamaları.
4. Hafta  Peano aksiyomları ve Doğal sayılar.
5. Hafta  Doğal sayılar kümesinde Yineleme teoremini kullanarak ikili işlemlerin tanımlanması.
6. Hafta  Doğal sayıları kümesinin cebirsel yapısı.
7. Hafta  Tamsayıların inşası ve Tamsayılar kümesinde ikili işlemler.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Rasyonel sayılarda ikili işlemler ve özellikleri.
10. Hafta  Rasyonel sayılar kümesinin cebirsel yapısı.
11. Hafta  Sıralı bir cisim içinde Cauchy dizileri.
12. Hafta  Reel sayıların inşası, Reel sayılar kümesi üzerindeki ikili işlemler ve özellikleri.
13. Hafta  Reel sayılar kümesinin cebirsel özellikleri.
14. Hafta  Karmaşık sayıların inşası ve karmaşık sayılar kümesinde ikili işlemler.
15. Hafta  Karmaşık sayıların kutupsal formu ve geometrik yorumları.
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
4
5
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
5
3
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()