GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Öğretimi-2/MTÖ302
Dersin Adı: Matematik Öğretimi-2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretmen adayları matematik derslerinde kullanılacak etkili strateji, yöntem ve tekniklerini bilmelidir.
Öğretmen adayları matematik programında yer alan kazanımlara yönelik uygun öğretim ortamının bileşenlerini dizayn edebilmelidir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğretme strateji, yöntem ve tekniklerine genel bakış
2. Hafta  Buluş stratejisi, sunuş stratejisi, araştırma inceleme yoluyla öğrenme, grup çalışması, problem çözme
3. Hafta  Buluş stratejisi, sunuş stratejisi, araştırma inceleme yoluyla öğrenme, grup çalışması, problem çözme
4. Hafta  Doğrudan anlatım, dialojik yaklaşım, örnek olay
5. Hafta  Kavram haritaları, teknoloji destekli öğretim
6. Hafta  Dinamik Geometri Yazılımlarıın öğretimde kullanılması
7. Hafta  Argümantasyon ve ispat
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Lise matematik öğretim programındaki kazanımlara yönelik matematiksel görev hazırlama ilkeleri
10. Hafta  Lise matematik öğretim programındaki kazanımlara yönelik ders planı hazırlama ilkeleri
11. Hafta  Lise matematik öğretim programında yer alan kazanımlara yönelik hazırlanan örnek etkinliklerin tartışılması
12. Hafta  Lise matematik öğretim programındaki kazanımlara yönelik ders planı hazırlama ve uygulama
13. Hafta  Lise matematik öğretim programındaki kazanımlara yönelik ders planı hazırlama ve uygulama
14. Hafta  Lise matematik öğretim programındaki kazanımlara yönelik ders planı hazırlama ve uygulama
15. Hafta  Lise matematik öğretim programındaki kazanımlara yönelik ders planı hazırlama ve uygulama
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
10
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
1
15
15
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
103
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()