GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Öğretimi-1/MTÖ301
Dersin Adı: Matematik Öğretimi-1
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretmen adayları okul matematiğinin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
Öğretmen adayları matematik öğretim programındaki konulara yönelik kazanımlar hakkında bilgi sahibi olmalı ve bunların anlamlı bir şekilde öğretimi ile ilgili tartışabilmelidir.
Öğretmen adayları, matematik eğitimi alanında öne çıkan teoriler kapsamında matematiksel anlamanın ve matematiksel düşünmenin nasıl geliştiğine dair bilgi sahibi olmalıdır.
Öğretmen adayları matematik öğretimi süreç becerileri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Matematik nedir? Matematiğin doğası
2. Hafta  Okul matematiği, okul matematiğinin genel amaçları ve bileşenleri
3. Hafta  Matematiksel öğrenmeye genel bakış Öğretmen merkezli ve öğrenci merkezli yaklaşımlar
4. Hafta  Yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme, çoklu zekâ kuramı, Bloom taksonomisi
5. Hafta  Matematiksel düşünmenin gelişimi, temsiller
6. Hafta  Matematiksel anlamanın gelişimi
7. Hafta  Matematiksel anlamanın gelişimi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Matematiksel süreç standartları
10. Hafta  Matematiksel süreç standartları
11. Hafta  Lise matematik müfredatında yer alan kazanımların incelenmesi
12. Hafta  SOLO taksonomisi, van Hiele geometri anlama düzeyleri, zihnin geometrik düşünme alışkanlıkları
13. Hafta  APOS kuramı, kanıt şemaları
14. Hafta  İşlemsel ve kavramsal öğrenme, kavram imajı-kavram tanımı, kavram yanılgıları
15. Hafta  Lise matematik müfredatında yer alan kazanımlara yönelik etkinlik örneklerinin tartışılması
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
10
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()