GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Algoritma ve Programlama/MTO208
Dersin Adı: Algoritma ve Programlama
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bir probleme ait çözüm yolunu oluşturabilme.
Bir problemin çözümüne ait akış diyagramını çizebilme.
Kullanacağı programlama diline ait temel komutları ve görevlerini eşleştirebilme.
Karar komutlarını kullanarak program oluşturabilme.
Döngü komutlarını kullanarak program oluşturabilme.
Sayısal ve karakter diziler, işaretçi değişkenleri kullanabilme.
Fonksiyonlar kullanarak program yazabilme.
Program sonuçları ile dosya oluşturabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Programlama ortamına giriş,program-hafıza-işlemci ilişkisi, programlama araçları
2. Hafta  Veri girişi yapılması, veri çıkış yapılması,değerlerin bellekte değişkenlerde tutulması-Değişkenler ve Sabit kullanımı
3. Hafta  Akış Diyagramı ve algoritma, program kütüphaneleri tanıtılması ve kullanılan fonksiyon ilişkisi
4. Hafta  Operatörler kullanımı, matematiksel işlemler, Sahte Kod ve Akış Şeması kullanarak program tasarlama.
5. Hafta  Program seçim(karar) ve döngü yapıları öğrenilmesi
6. Hafta  Program seçim(karar) ve döngü yapıları öğrenilmesi
7. Hafta  Program seçim(karar) ve döngü yapıları öğrenilmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Programların alt yordamlar ayrılması, alt yordamların yazılması, başka kod platformlarının tanıtılması.
10. Hafta  Diziler, stringler-kelime katarları,pointer-adres değişkenleri kullanılması
11. Hafta  Diziler, stringler-kelime katarları,pointer-adres değişkenleri kullanılması
12. Hafta  Sıralı Dosyalar ve Rastgele Erişimli Dosyalar
13. Hafta  Çoklu dosya proje uygulamaları
14. Hafta  Seri port iletişim, ve diğer ortamlardan veri toplama ve yazma.
15. Hafta  Seri port iletişim, ve diğer ortamlardan veri toplama ve yazma.
16. Hafta  Dönem sonu sınavları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
3
4
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()