GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öklid Geometrisi/MTO106
Dersin Adı: Öklid Geometrisi
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Geometrinin aksiyomatik yapısını kavrar.
Eşlik kavramı ve üçgenlerin eşliği, temel orantı teoremi ve uygulamaları, benzerlik kavramı ve üçgenlerin benzerliği ile ilgili uygulamalar yapar
Çemberde açı, kiriş, teğet ve kesen özellikleri, çemberde kuvvet kavramını bilir ve uygulamalar yapar.
Uzay geometri ve uzay geometrinin temel aksiyomları, uzayda cisimlerin özellikleri, katı cisimlerin alan ve hacimlerini kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Temel geometrik kavramlar ve Öklid geometrisine giriş
2. Hafta  Üçgenler ve özellikleri
3. Hafta  Üçgenlerin eşliği, eşlik aksiyomları
4. Hafta  Üçgenlerin benzerliği ve temel benzerlik teoremleri
5. Hafta  Pisagor teoremi, açıortay teoremi, kenarortay teoremi
6. Hafta  Menelaus ve Carnot teoremleri
7. Hafta   Arasınav
8. Hafta  Seva ve Steward teoremleri
9. Hafta  Üçgenlerin alanlarının bulunması (Heron formülü, iç ve dış teğet çemberler)
10. Hafta  Dokuz nokta çemberi
11. Hafta  Dörtgenler (Kare, dikdörtgen, yamuk)
12. Hafta  Dörtgenler (paralelkenar, eşkenar dörtgen ve deltoit)
13. Hafta  Dörtgenlere ilişkin temel ispatlar,Çember, çemberde açı ve uzunluk özellikleri
14. Hafta  Uzay geometri, katı cisimler
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
4
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
4
32
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapar.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Hasan Hüseyin Uğurlu , Dr. Öğretim Üyesi Hasan Es)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()