GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-6 (Türk Dünyası Edebiyatı)/TDEÖ408
Dersin Adı: A. Seçmeli-6 (Türk Dünyası Edebiyatı)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler Türkiye dışındaki Türklerin edebî faaliyetleri ve sanatçılarını, önde gelen sanatçıların eserlerinden örneklerle öğrenir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Türkiye Edebiyatı ve Türk Dünyası Edebiyatı kavramları arasındaki ilişkiler.
2. Hafta  Türkiye Edebiyatı ve Türk Dünyası Edebiyatı kavramları arasındaki ilişkiler.
3. Hafta  Balkanlarda Türk edebiyatı
4. Hafta  Bulgaristan Türklerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerinden örnekler
5. Hafta  Makedonya ve Kosova Türklerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
6. Hafta  Batı Trakya (Yunanistan) Türklerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
7. Hafta  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Türk edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Irak Türkmenlerinin edebiyatı, önde gelen sanatçılar ve eserlerden örnekler
10. Hafta  Türkmenlerin Edebiyatı. Türkmen halk kültür ve geleneğinin şairi: Mahtumkulu Yeni Türkmen şiiri:Ata Atacanov.
11. Hafta  Azeri Türklerinin Edebiyatı. Modern Azerî şiirinin önde gelen temsilcileri: Bahtiyar Vahapzade, Memmet Aslan, Nabi Hazri, Memmet Araz. Modern hikâyeni
12. Hafta  Özbek Türklerinin Edebiyatı.Şiirde geleneğin etkileri: Çolpan, Aybek Yeni Özbek şiir: Rauf Parfi, Erkin Vahidov.
13. Hafta  Kazak Türklerinin Edebiyatı: Halk kültürleri ve Abay.Mağcan Cumabayulı, Muhtar Avezulı.
14. Hafta  14. Kırgız Türklerinin Edebiyatı.Cengiz Aytmatov: Deniz Kıyısında Koşan Ala Köpek, Gün Uzar Yüzyıl Olur; Abdullah TukayCengiz Dağcı: Onlar da İnsandı.
15. Hafta  Uygur Türklerinin Edebiyatı: Abdurrahim Ötkür
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
11
11
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilerek öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilerek öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini uygulayarak uygun örnek ve materyalleri hazırlayıp uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanarak bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanıyla ilgili disiplinlerarası inceleme ve araştırmalarda bireysel veya ekip içinde aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanıyarak uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuatı bilerek uygular.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak yaptığı özgün çalışmaların sonuçlarını yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Dilek ERGÖNENÇ AKBABA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/dileker)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (dileker@gazi.edu.tr)