GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-2 (Türk Dili Öğretiminde Materyal Tasarımı )/TDEÖ218
Dersin Adı: A. Seçmeli-2 (Türk Dili Öğretiminde Materyal Tasarımı )
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci, aldığı dersler ve yaptığı uygulamalar sonucunda, Türk dili ve edebiyatı derslerinde öğretim teknolojilerinden yararlanmak, bunları öğretim sü

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Öğretim, eğitim, öğretim teknolojisi ile ilgili kavramların açıklanması
2. Hafta  2. Yazılım türleri ve kullanım amaçları
3. Hafta  3. Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
4. Hafta  4. Alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
5. Hafta  5. İletişim ve öğeleri hakkında bilgi, iletişimin sağlanması için gerekli olan ortam
6. Hafta  6. Görsel-işitsel öğretim materyallerinin geliştirilmesi
7. Hafta  7. İki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması
8. Hafta  8. Ara Sınav
9. Hafta  9. Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar ve değerlendirilmesi
10. Hafta  10. Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar ve değerlendirilmesi
11. Hafta  11. Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar ve değerlendirilmesi
12. Hafta  12. Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar ve değerlendirilmesi
13. Hafta  13. Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar ve değerlendirilmesi
14. Hafta  14. Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar ve değerlendirilmesi
15. Hafta  15. Farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamalar ve değerlendirilmesi
16. Hafta  16. Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
1
8
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
8
8
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
1
12
12
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilerek öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilerek öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini uygulayarak uygun örnek ve materyalleri hazırlayıp uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanarak bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanıyla ilgili disiplinlerarası inceleme ve araştırmalarda bireysel veya ekip içinde aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanıyarak uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuatı bilerek uygular.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak yaptığı özgün çalışmaların sonuçlarını yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ayşe YÜCEL ÇETİN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ayucel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ayucel@gazi.edu.tr)