GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme/EBS122
Dersin Adı: Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yetişkin eğitimini tanımlar, yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini kavrar; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri bilir; yetişkinler ve öğrenme ilişkisini analiz eder; hayat boyu öğrenmenin amacını kavrar,
Yetişkin eğitimini tanımlar, yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme ilişkisini açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir,
Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir,
Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir
Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir,
Yetişkin eğitiminin tanımlar; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini bilir; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri kavrar; yetişkinler ve öğrenme durumlarını açıklar; hayat boyu öğrenmenin amacını bilir,

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı
2. Hafta   Yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları
3. Hafta  Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi
4. Hafta  Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri
5. Hafta  Yetişkinler ve öğrenme ilişkisini analizi
6. Hafta   Hayat boyu öğrenmenin amacı
7. Hafta  Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları
8. Hafta  Halk eğitim merkezlerinin görevleri
9. Hafta  Meslek Eğitim Merkezleri
10. Hafta  Mevsimlik işçiler ve eğitim problemleri
11. Hafta  Unesco hayat boyu öğrenme çalışmaları
12. Hafta  OECD hayat boyu öğrenme çalışmaları
13. Hafta  Dünya Bankası ve Avrupa Birliği Hayat boyu öğrenme çalışmaları
14. Hafta  Yetişkin eğitiminin Dünyada ki uygulamaları
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
9
3
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
1
3
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
104
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilerek öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilerek öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini uygulayarak uygun örnek ve materyalleri hazırlayıp uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanarak bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanıyla ilgili disiplinlerarası inceleme ve araştırmalarda bireysel veya ekip içinde aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanıyarak uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuatı bilerek uygular.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak yaptığı özgün çalışmaların sonuçlarını yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/korkmaz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (korkmaz@gazi.edu.tr)