GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yeni Türk Edebiyatı-2/TDEÖ212
Dersin Adı: Yeni Türk Edebiyatı-2
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci, “modern edebiyat”ın XX. asra, hattâ cumhuriyete has bir kavram olduğu bilgisini düzeltecek; “yeni”nin “eski” kaynaklarını tanıyacak; şiirde p

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  19. asrın son çeyreğinde edebî yenileşme ve Mutavassıtîn
2. Hafta  Servet-i Fünun Topluluğu’nun kuruluş tarihçesi, genel prensipleri, polemikleri
3. Hafta  Servet-i Fünun döneminde fiktif edebiyatın özellikleri, roman ve hikâyedeki ilkeleri, yenilikleri, Batılı kaynakları
4. Hafta  Halid Ziya’nın edebî şahsiyeti, romancılığı, Mai ve Siyah, Aşk-ı Memnû romanlarının tahlili
5. Hafta  Mehmed Rauf’un edebî şahsiyeti, romancılığı, Eylûl romanının tahlili
6. Hafta  Hüseyin Cahid’in edebî şahsiyeti, hikâyeciliği ve Hayat-ı Muhayyel’in tahlili, Safveti Ziya’nın edebî şahsiyetleri ve Salon Köşelerinde romanı
7. Hafta  Edebiyat teorisi çalışmaları (Ahmed Reşid, Ali Ekrem…)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Servet-i Fünun şiirinin ilkeleri, yenilikleri, Batılı kaynakları; Cenap Şehabettin ve Tevfik Fikret’in şiirinden örnekler
10. Hafta  Fecr-i Âtî Encümeni, beyannâmesindeki prensipler, şiirinin genel çizgisi
11. Hafta  Ahmed Haşim’in Fecr-i Âtî dönemi şiiri (10 şiir üzerinde)
12. Hafta  Tahsin Nahid’in edebî şahsiyeti ve şiiri (10 şiir üzerinde)
13. Hafta  Fecr-i Âtî’nin diğer şairleri, roman ve hikâyesi
14. Hafta  Fecr-i Âtî tiyatrosu
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
6
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
5
5
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
83
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilerek öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilerek öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini uygulayarak uygun örnek ve materyalleri hazırlayıp uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanarak bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanıyla ilgili disiplinlerarası inceleme ve araştırmalarda bireysel veya ekip içinde aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanıyarak uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuatı bilerek uygular.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak yaptığı özgün çalışmaların sonuçlarını yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. M. Kayahan ÖZGÜL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/kozgul)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kozgul@gazi.edu.tr)