GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yeni Türk Edebiyatı-3/TDEÖ307
Dersin Adı: Yeni Türk Edebiyatı-3
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk edebiyatının bu döneminde önde gelen sanatçıların eserleri ve edebî kişilikleri örnek metin incelemeleri ile tanıtılır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Dersin tanımı, programı, önemi ve özelliği.
2. Hafta  2. 1908’den sonraki fikir akımları ve Türkçülük düşüncesinin edebiyata yansıması
3. Hafta  3. Mehmet Emin Yurdakul’un hayatı, sanatı ve eserleri. Türkçe Şiirler”in önemi ve yeri; “Anadoludan Bir Ses yahut Cenge Giderken”
4. Hafta  4. Ziya Gökalp: Hayatı, sanatı ve fikirleri. “Türkçülüğün Esasları” isimli eserinden hareket edilerek görüş ve düşüncelerinin Cumhuriyet Türkiyesine y
5. Hafta  5. Ziya Gökalp’a devam
6. Hafta  6. Halk Edebiyatına yönelişler ve Rıza Tevfik Bölükbaşı, eserlerinden örneklerle verilir.
7. Hafta  7. Hikâye ve romanda “Millî Edebiyat Akımı”nın öncüleri: Ebubekir Hazım Tepeyran ve Küçük Paşa
8. Hafta  8. Ara sınav
9. Hafta  9. Ahmet Hikmet Müftüoğlu: Çağlayanlar, Gönül Hanım.
10. Hafta  10. Millî Edebiyat Akımı. Genç Kalemler Dergisi ve Yeni Lisan. Millî Edebiyat Akımının getirdikleri ve Ömer Seyfettin.
11. Hafta  11. Hikâye ve romanda Anadolu’ya yöneliş. Refik Halit Karay ve Memleket Hikâyeleri.
12. Hafta  12. Hikâye ve romanda Anadolu’ya yöneliş ve Millî Mücadele. Yakup Kadri Karaosmanoğlu; Ankara ve Yaban.
13. Hafta  13. Halide Edip Adıvar: Sinekli Bakkal ve Vurun Kahpeye
14. Hafta  14. Reşat Nuri Güntekin: Çalıkuşu ve Yaprak Dökümü.
15. Hafta  15. Millî Edebiyat Akımında şiir ve “Beş Hececiler” Cumhuriyet yıllarında Türk şiirinde yönelişler. Faruk Nafiz Çamlıbel: Yön değiştirmenin şiiri: “Sa
16. Hafta  16. Dönem sonu sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
57
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Edebiyatının terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini, önde gelen şair ve yazarları ile seçkin örneklerini bilerek öğretebilir.X
2
Türk Dilinin terimlerini, kuramlarını, temel kaynaklarını, tarihî gelişimini ve özelliklerini bilerek öğretebilir.X
3
Edebî ürün ve gelişmeleri, üretildikleri dönemin özellikleriyle birlikte geleneksel ve çağdaş kuramlar yardımıyla inceleyerek değerlendirebilir.X
4
Türk Dili ve Edebiyatının zenginliğini fark ederek alanıyla ilgili inceleme, araştırma tekniklerini ve uygulamaları bilip topluma hizmette etkin kullanabilir.X
5
Türk Dili ve Edebiyatının eğitim, öğretim tekniklerini uygulayarak uygun örnek ve materyalleri hazırlayıp uygun ölçme ve değerlendirmeler yapabilir.X
6
Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde çağdaş bilgi ve bilişim teknolojilerini etkin kullanarak bilgi ve becerilerini sürekli güncelleyebilir.X
7
Alanıyla ilgili disiplinlerarası inceleme ve araştırmalarda bireysel veya ekip içinde aktif görevler alabilir.X
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerindeki problemleri tanıyarak uygun çözümler üretebilir.X
9
Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi öğretimiyle ilgili plan, program, yönetmelik, kanun gibi temel mevzuatı bilerek uygular.X
10
Millî ve evrensel değerlere, bilimsel ve etik kurallara bağlı olarak yaptığı özgün çalışmaların sonuçlarını yorumlayıp ilgililerle paylaşabilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ülkü GÜRSOY )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://geftde.gazi.edu.tr/posts/view/title/akademik-kadro-45965)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ugursoy@gazi.edu.tr)