GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seçmeli-4 (Tarih Ders Kitabı İncelemesi)/TARÖ310
Dersin Adı: Seçmeli-4 (Tarih Ders Kitabı İncelemesi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ders kitaplarının nasıl kullanılacağını açıklar.
Konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
Konu alanındaki ders kitaplarını içerik, dil, format vb. bakımından değerlendirir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  I. BÖLÜM: a) Kitap ve Ders Kitabı, b) Tarih eğitimi Programlarına Genel Bir Bakış, c) Eğitim Programlarında Ders Kitabının Yeri
2. Hafta  II. BÖLÜM: a) Ders kitabı ve Eğitimdeki Önemi, b) Ders Kitabının Nitelikleri (Fiziksel Özellikleri, Sayfa Düzeni ve Mizanpaj), c) Ders Kitaplarında Görsel Materyaller, d) Yardımcı Ders Gereçleri
3. Hafta  II. BÖLÜM: a) Ders Kitaplarında Yenilikler, b) Kitap Seçimi ve Kitap Seçiminde Kullanılan Ölçütler, c) Milli Eğitim Bakanlığı'nda Ders Kitabı Konusunda Çalışmalar
4. Hafta  IV. BÖLÜM: a) Ders Kitaplarını Tasarlama, b) İlköğretim Ders Kitaplarında Ölçme ve Değerlendirme, c) Diğer Ülkelerde Ders Kitapları
5. Hafta  V. BÖLÜM: a) Ders Kitaplarının Eleştirisi, b) Ders Kitaplarında Yanlış Anlatım ve İfade Örnekleri
6. Hafta  V. BÖLÜM: c) Çeşitli Ders Kitaplarını İnceleme Yöntem ve Ölçütleri
7. Hafta  VI. BÖLÜM: Ders Kitabı İncelemesi (Örnek Bir Çalışma). İlköğretim de okutulan Sosyal Bilgiler öğrenci ders, çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının ders kitabında olması gereken özelliklere göre incelenmesi.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Tarih ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi (1. Ünite)
10. Hafta  Tarih ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi (2. Ünite)
11. Hafta  Tarih ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi (3. Ünite)
12. Hafta  Tarih ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi (4. Ünite)
13. Hafta  Tarih ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi (5. Ünite)
14. Hafta  9Tarih ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi (6 Ünite)
15. Hafta  Tarih ders, öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi (7. Ünite)
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
98
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)