GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seçmeli-4 (Rusya Tarihi)/TARÖ308
Dersin Adı: Seçmeli-4 (Rusya Tarihi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci, Rusya Tarihine ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrar.
Öğrenci öğrendiği bilgiyi kavrar, bunu anlama ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
Öğrenci, tarih ve tarih araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilir.
Öğrenci, bilgiyi kullanabilir ve mukayeseli çalışmalar yapabilir.
Öğrenci, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Slavların Etnik Kökeni, Doğu Slav Devleti’nin Kurulması ve Kiyev Rusya’sı
2. Hafta  X. ve XII. Yüzyıl Rus Devleti ve Aziz Vladimir Dönemi
3. Hafta  Altın Orda İmparatorluğu (1236-1502) Siyasi ve Sosyal Yapı Bilim, Kültür ve Sanat, Merkezileşmiş Rus Devleti’nin Kuruluşu
4. Hafta  Romanov Hanedanlığı, XVII.Yüzyılda Rusya’nın Sosyal ve Ekonomik Durumu, Petro Sonrası Rusya
5. Hafta  XIX. Yüzyılın Birinci Yarısında Rusya, o1905’e Kadar Rus Dış Siyaseti
6. Hafta  1905’e Kadar Rus İç Siyaseti
7. Hafta  1905 Devriminde Rusya Türkleri, Rusya’da Meşrutiyet Dönemi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Rusya Dünya Savaşında, 1916 İsyanları, İkinci Rus Devrimi (27 Şubat 1917)
10. Hafta  Rusya Müslümanlarının Genel Kurultayı (Moskova 1-11 Mayıs 1917)
11. Hafta  Üçüncü Rus Devrimi (Ekim veya Bolşevik Devrimi) (25 Ekim 1917)
12. Hafta   Lenin ve Yeni Ekonomik Plan, İkinci Dünya Savaşı
13. Hafta   Sovyet Sistemi, Sosyal ve Kültürel Durum, Eğitim, Bilim ve Teknoloji
14. Hafta  Boris Yeltsin Dönemi(1990-1999)
15. Hafta  Vladimir Putin Dönemi (2000-2008)
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
90
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)