GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seçmeli-2 (Doğu Anadolu Türk Devletleri Tarihi)/TARÖ214
Dersin Adı: Seçmeli-2 (Doğu Anadolu Türk Devletleri Tarihi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türklerin Anadolu’ya yaptığı ilk akınların ve Anadolu’yu tanımalarının kavranması
Selçukluların Anadolu Seferleri sırasında Anadolu’nun ve çevresinin genel durumunun kavranması
Malazgirt Savaşı ve Anadolu Türk Tarihi açısından öneminin kavranması
Türklerin Anadolu’ya yerleşme politikalarının kavranması
Anadolu’da kurulan ilk Türk beyliklerinin ve bunların Anadolu’nun Türkleşmesine etkilerinin kavranması

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Anlatım
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Orta Asya’dan başlayan Türk Göçleri, nedenleri, yönleri, nitelik ve etkileri
2. Hafta   Türklerin Anadolu’ya yaptığı ilk akınlar ve Türklerin Anadolu’yu tanıması
3. Hafta  Tuğrul ve Çağrı Beylerin Anadolu Seferleri, bu seferlerin sonuçları
4. Hafta  Selçukluların Anadolu Seferleri sırasında Anadolu’nun siyasi ve kültürel durumu
5. Hafta  Alp Arslan Döneminde yapılan ve yönlendirilen Anadolu Seferleri
6. Hafta  Malazgirt Savaşı ve Anadolu Türk Tarihi açısından önemi
7. Hafta  Anadolu’da Türk iskânı ve Anadolu’da İlk Türk beyliklerinin kuruluş aşaması
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Danişmendli Beyliği, kuruluşu ve o dönemde Doğu Anadolu ve Erzurum’un durumu
10. Hafta   Danişmendli Beyliği’nin Anadolu Türk tarihindeki yeri, kültürel etkileri ve imar faaliyetleri
11. Hafta   Mengücekliler Beyliği’nin kuruluşu ve Mengüceklilerin Anadolu Türk tarihindeki yeri, kültürel etkileri ve imar faaliyetleri
12. Hafta  Artuklular Beyliği, siyasi etkinlikleri, Artukluların Anadolu Türk Tarihindeki yeri, kültürel etkinlikleri ve imar faaliyetleri.
13. Hafta  Saltuklu Beyliği, siyasi etkinlikleri, Saltukluların Anadolu Türk Tarihindeki yeri, kültürel etkileri ve imar faaliyetleri
14. Hafta   Doğu Anadolu’daki İlk Türk Beylikleri Döneminin Türk tarihi açısından genel bir değerlendirilmesi
15. Hafta   Genel tekrar
16. Hafta   Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
92
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Hamza KELEŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( hkeles@gazi.edu.tr)