GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seçmeli-3 (Türk Denizcilik Tarihi)/TARÖ313
Dersin Adı: Seçmeli-3 (Türk Denizcilik Tarihi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türklerin Denizciliğe başlamaları, denizcilikteki etkinlikleri ve gelişmelerinin öğrencilere aktarılması
Türk denizcilik tarihine ilişkin kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olma.
Denizcilik tarihinin tarihin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kurma.
Alanla ilgili arşiv, kütüphane, müze ve araştırma merkezleri gibi bilgiye ulaşma yollarını bilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Türklerin Anadolu’ya gelmeden önceki denizcilik faaliyetleri hakkında genel bir bilgi
2. Hafta  Türklerin Anadolu’ya gelişi ve Anadolu sahillerindeki ilk denizcilik faaliyetleri
3. Hafta  Çaka Bey ve Anadolu Selçuklu Devleti dönemindeki Denizcilik faaliyetleri, Çaka Beyin ölümünün Türk denizciliğine etkileri ve Aydınoğlu Umur Bey
4. Hafta  Osmanlı Devleti’nin kuruluş dönemindeki denizcilik faaliyetleri ve Çimpe Kalesi’ne geçiş
5. Hafta  Denizcilikte teşkilatlanma çabaları
6. Hafta  Sultan Murat ve Yıldırım Bayezid dönemi denizcilik faaliyetleri
7. Hafta  Fatih Sultan Mehmet dönemi denizciliği ve İstanbul’un fethinde deniz kuvvetlerinin Önemi
8. Hafta  Vize
9. Hafta   Klasik dönemde yapılan önemli deniz seferleri ve Osmanlı denizciliğine etkileri
10. Hafta  II. Bayezid dönemi deniz seferleri
11. Hafta  Kaptan-ı Derya terimi, ilk Kaptan-ı Deryalar ve diğer denizcilik terimleri
12. Hafta  Barbaros Hayrettin Paşa ve Osmanlı Denizciliğinin altın çağı
13. Hafta  Osmanlı Donanmasının aldığı yenilgiler ve bunların Osmanlı donanmasına etkileri
14. Hafta  Osmanlı Devleti’nde görev yapan Kaptan-ı Deryalar hakkında genel bilgi.
15. Hafta  Türk Denizcilik Tarihi’nin genel bir değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
72
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)