GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Osmanlı Tarihi-4/TARÖ403
Dersin Adı: Osmanlı Tarihi-4
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Tarihsel metotları bilir ve kullanır.
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur.
Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır.
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  17. Yüzyıla Girerken Osmanlı Devleti’nin Durumu
2. Hafta   Osmanlı Devleti’nin Duraklama Sebepleri
3. Hafta   Osmanlı-Safevî Münasebetleri
4. Hafta  Osmanlı-Avusturya ve Venedik Münasebetleri
5. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika, Eyaletlerindeki Durumu
6. Hafta  Osmanlı Devleti’nin İç Durumu (Ayaklanmalar)
7. Hafta  18. Yüzyıla Girerken Osmanlı Devleti’nin Durumu
8. Hafta  Vize
9. Hafta   Osmanlı-Rus-Avusturya ve Venedik Münasebetleri;Barış Dönemi ve Islahat Teşebbüsleri
10. Hafta  Küçük Kaynarca ve Osmanlı Devleti’nin Çözülmesi, III. Selim ve Nizam-ı Cedid
11. Hafta  19. Yüzyıla Girerken Osmanlı Devleti’nin Durumu; Osmanlı-Fransız-İngiliz ve Rus Münasebetleri
12. Hafta   Balkanlarda Milliyetçilik hareketleri ve İsyanları
13. Hafta  Kavalalı Mehmet Ali Paşa İsyanı ve Mısır Meselesi
14. Hafta  Tanzimat ve Islahat Fermanları, Kırım Savaşı ve Sonuçları
15. Hafta   II. Abdülhamid Dönemi 93 Bozgunu, Ermeni Meselesi ve Balkan Meseleleri
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Nejla GÜNAY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ngunay@gazi.edu.tr)