GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Osmanlı Tarihi-2/TARÖ303
Dersin Adı: Osmanlı Tarihi-2
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Osmanlı Devleti’nin XVII. Yüzyılda içine düştüğü bunalım ve bundan kurtulma çabalarına ilişkin teorik bilgilerin kavranması -
Döneme ilişkin tarihi bilgi kaynaklarının ve bu kaynakların sınırlılıkları ile geçerliliğinin değerlendirilmesi
Döneme ilişkin ulusal ve uluslararası gündemin takip edilmesi ve tarihsel açıdan değerlendirilmesi
Osmanlı Devleti'nin XV. yy'ın ikinci yarısından XVII.'a kadar yaşadığı olay, olgu ve süreçlerin açıklanması

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. 17. Yüzyıla Girerken Osmanlı Devleti’nin Durumu
2. Hafta  2. Osmanlı Devleti’nin Duraklama Sebepleri
3. Hafta  3. Osmanlı-Safevî Münasebetleri
4. Hafta  4. Osmanlı-Avusturya ve Venedik Münasebetleri
5. Hafta  5. Osmanlı Devleti’nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika politikası
6. Hafta  6. Osmanlı Devleti’nin İç Durumu (Ayaklanmalar)
7. Hafta  7. 18. Yüzyıla Girerken Osmanlı Devleti’nin Durumu
8. Hafta  8. Karlofça Antlaşmasından Sonra Osmanlı Devleti’nin Durumu (18. Yüzyılın İlk Yarısı)
9. Hafta  9. Vize
10. Hafta  10. Osmanlı-Rus-Avusturya ve Venedik Münasebetleri, Barış Dönemi ve Islahat Teşebbüsleri
11. Hafta  11. Küçük Kaynarca ve Osmanlı Devleti’nin Çözülmesi, III. Selim ve Nizam-ı Cedid
12. Hafta  12. 19. Yüzyıla Girerken Osmanlı Devleti’nin Durumu
13. Hafta  13. Osmanlı-Fransız-İngiliz ve Rus Münasebetleri Balkanlarda Milliyetçilik hareketleri ve İsyanlar;
14. Hafta  14. Kavalalı Mehmet Ali Paşa İsyanı ve Mısır Meselesi Tanzimat ve Islahat Fermanları, Kırım Savaşı ve Sonuçları;
15. Hafta  15. II. Abdülhamid Dönemi, 93 Bozgunu, Ermeni Meselesi ve Balkan Meseleleri
16. Hafta  16. Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
77
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Yasemin Demircan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)