GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Beylikler Tarihi ve Anadoluda Türk Kültürü/TARÖ207
Dersin Adı: Beylikler Tarihi ve Anadoluda Türk Kültürü
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
XIV. yüzyıl ile XVI. Yüzyıl arası dönemde Türk hâkimiyetinin siyasi ve kültürel temellerine ilişkin bilgilerin kavranması
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur.
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  XIII. yüzyılda Anadolu’ya bakış ve Kösedağ Savaşı
2. Hafta  Karamanoğulları, Germiyanoğlları ve Aydınoğulları Beylikleri
3. Hafta  Saruhanoğulları, Karesioğulları, Menteşeoğulları ve Hamidoğulları Beylikleri
4. Hafta  Ramazanoğulları, Dulkadiroğulları Beylikleri, Karakoyunlular ve Akkoyunlular Devletleri
5. Hafta  Çobanoğulları, Candaroğulları, Eşrefoğulları, Ladik (Denizli) Beylikleri
6. Hafta  Eretna Devleti, Kadı Burhaneddin Devleti, Ankara Ahi Cumhuriyeti, Sahibataoğulları, Taceddinoğulları
7. Hafta  Anadolu Beylikleri Devri Türk kültür ve medeniyeti
8. Hafta  Vize
9. Hafta  XIII. ve XIV. Yüzyılda fikir hareketleri
10. Hafta  Anadolu Beylikleri devrinde ilmi ve sosyal kurumlar
11. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde toprak idaresi
12. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde ekonomik durum
13. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde ekonomik hayatın rolü
14. Hafta  XIV ve XV. yüzyıllarda Anadolu Beyliklerinde ticari münasebetler
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
82
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Güray KIRPIK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (guray@gazi.edu.tr)