GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türkiye Selçuklu Devleti Tarihi ve Medeniyeti/TARÖ206
Dersin Adı: Türkiye Selçuklu Devleti Tarihi ve Medeniyeti
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Anadolu Selçuklu Devleti’nin siyasî tarihine ilişkin bilgilerin kavranması,
Anadolu Selçuklu Devleti’nin genel Türk Tarihi ve Türkiye Tarihi’ndeki yeri ve öneminin kavranması.
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Anadolu Selçuklu Devleti’nin Kuruluş Dönemi
2. Hafta  Süleymanşah ve Anadolu’ya Oğuz Akınları
3. Hafta  Süleymanşah Dönemi ve Türkiye Selçuklu Devleti’nin Kurulması
4. Hafta  I. Kılıç Arslan Dönemi
5. Hafta  Türk-Haçlı Mücadelesi
6. Hafta  Türkiye Selçuklu-Bizans İlişkileri
7. Hafta  Anadolu Selçuklu-Danişmentli İlişkileri; Büyük Selçuklu-Anadolu Selçuklu İlişkileri
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Şahinşah ve I. İzzettin Mesut Dönemi
10. Hafta  II. Kılıç Arslan Dönemi; Miryokefalon Savaşı ve Devletin Şehzadeler Arasında Paylaşılması
11. Hafta  III. Haçlı Haçlı Seferi ve Türkiye Selçuklu Devleti
12. Hafta  Rüknettin Süleymanşah ve I. Gıyasettin Keyhüsrev Dönemleri
13. Hafta  İzzettin Keykavus Dönemi
14. Hafta  Alaattin Keykubat Dönemi
15. Hafta  II. Gıyasettin Keyhüsrev Dönemi ve Kösedağ Savaşı, Devletin Moğollara Bağlı Olarak Devam Ettiği Dönem
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
2
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
46
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tarih ve tarih eğitimi ile ilgili kavram, bilgi, beceri ve değerlere sahip olur. Tarihe bilimiyle ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve genellemeler ışığında tarihin temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklarX
2
Tarih ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.X
3
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.X
4
Tarih Öğretmenliği programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.X
6
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
7
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.X
8
Tarihsel metotları bilir ve kullanır. Tarihte yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
9
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.X
10
Tarih eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
11
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.X
12
Tarih öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Refik TURAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (rturan@gazi.edu.tr)