GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK DİLİ-1/TD103
Dersin Adı: TÜRK DİLİ-1
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yazılı ve sözlü anlatımın özelliklerini kavrar.
Yazı diline ilişkin özellikleri ve yazım, noktalamanın yazılı anlatımdaki önemini kavrar.
Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) kavrar ve paragraflar oluşturur.
Yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları) kavrar.
Metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri) anlar.
Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık) bilir.
Metin oluşturma süreçlerini kavrar (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma) ve uygular.
Betimleme yazıları yazar.
Öyküleyici metin yazar.
Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazar. Tartışmacı ve ikna edici metin yazar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders yüz yüze eğitim ile verilmektedir. Ayrıca derste gösterip yaptırma, soru cevap metotlarından istifade edilmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yazılı ve sözlü anlatıma giriş, yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri
2. Hafta  Yazı dili, özellikleri, yazım ve noktalamanın yazılı anlatımdaki önemi
3. Hafta  Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve giriş paragrafı oluşturma
4. Hafta  Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve gelişme paragrafları oluşturma
5. Hafta  Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve sonuç paragrafları oluşturma
6. Hafta  Yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları) ve kullanımı
7. Hafta  Yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları) ve kullanımı
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri) ve metinlerin yapısal analizi
10. Hafta  Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık) ve yazılı anlatımda uygulanması
11. Hafta  Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık) ve yazılı anlatımda uygulanması
12. Hafta  Metin oluşturma süreçleri (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma) ve uygulamaları
13. Hafta  Betimleyici ve öyküleyici metin yazma uygulamaları
14. Hafta  Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
1
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
1
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
122
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk ve dünya sanatı, sanat eğitimi tarihi, estetik ve sanatsal eleştiri hakkında bilgi sahibidir.
2
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Sanat ve tasarım, materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir; görsel sanatların bir alanında uzmanlaşır.
4
Görsel sanatların ve sanat eğitiminin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
5
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.
6
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
7
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
8
Alanın öğretisinde ulusal ve uluslararası eğitim ortamı olarak farklı mekanları (galeri, müze, tarihi mekanlar vb.) kullanma, etkinlikleri (sergi, sempozyum, kongre, panel, bienal, çalıştay vb.) takip etme alışkanlığı kazanır.X
9
Özgün ve yaratıcı düşüncelerini sanat yapıtlarına dönüştürme becerisi kazanır.X
10
Kişisel, ruhsal, etik, sosyal ve kültürel gelişime katkıda bulunacak etkinlikleri planlar.X
11
İleri düzeyde görsel okur-yazarlık ve görsel iletişim becerisine sahiptir.X
12
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili yaş gruplarına sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
13
Öğrencilerin seviyesine, bireysel özelliklerine ve ilgilerine yönelik iki ve üçboyutlu sanatsal teknik ve yöntemler ile öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini öğrenme alanına ve kazanımlara uygun olarak belirler.X
14
Görsel sanatlar ve eğitimi ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir; eğitim ve sanat ortamlarında karar verebilme, fikirlerini ifade edebilme, duygularını yönetebilme, topluluk önünde konuşabilme, toplantı yönetimini gerçekleştirebilme, farklılıklara ilişkin farkındalık yaratma ve empatik anlayış geliştirme yetisine sahiptir.X
15
Bireysel ve grup ile çalışma becerisine sahiptir.X
16
Sanat eğitimi etkinliklerinde bölgelerin sosyal, kültürel, tarihi ve coğrafi özelliklerinden yararlanmanın yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
17
Kişisel ve mesleki yaşamında kılık-kıyafet, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. Demokrasi, insan hakları ve sorumluluklarına uygun davranır; toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur.X
18
Bilgiye ulaşmanın yollarını etkin bir biçimde kullanır.X
19
Yaratıcı ve yenilikçi düşünceye sahiptir, duygusal algıyı somutlaştırır.X
20
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (ÖĞR. GÖR. LÜTFÜ KEREM BAŞAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ((...))