GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANASANAT ATÖLYE-4/RESÖ302
Dersin Adı: ANASANAT ATÖLYE-4
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Grafik Tasarımın toplum içindeki önemini, gerekliliğini anlayıp, anlatabilecek bilgiye sahip olabilme.
Grafik Tasarımın temel kavramları konusunda bilgili olma.
Grafik Tasarımın uygulayabilecek temel teknik deneyimi edinme.
Sanat Eğitiminde ve Grafik Tasarım Eğitiminde Yaratıcılığın önemini kavrama.
Grafik Tasarımın öncesinde ve sürecinde, araştırmanın önemini kavrama.
Bir grafik tasarımcının tasarım sürecinde karşılaştığı sorunların nasıl çözüleceğine yönelik deneyim kazanma.
Grup eleştirisinde eleştirilmeye alışma ve eleştirme becerisi kazanma.
Özgün ifade gücü kazanma.
Çağın getirdiği yenilikleri kavrayıp, uygulayabilecek ve uygulatabilecek geniş bir düşünce gücüne sahip olma.
Yaşadığı toplumun kültürel birikiminden yararlanarak, çağdaş bir yorumlamayla özgün tasarımlar yapabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Birinci yarıyılda yapılan çalışma konularının kısaca gözden geçirilmesi.
2. Hafta  Broşür tasarımı çalışmalarının özelliklerini anlatılması ve çeşitli örneklerin gösterilerek araştırma yapmalarının istenmesi.
3. Hafta  Birinci yarıyılda yapılan çalışmaların devamı olarak daha önce ele aldıkları kurumla ilgili olarak broşür tasarımı çalışması.
4. Hafta  Birinci yarıyılda yapılan çalışmaların devamı olarak daha önce ele aldıkları kurumla ilgili olarak broşür tasarımı çalışması.
5. Hafta  Birinci yarıyılda yapılan çalışmaların devamı olarak daha önce ele aldıkları kurumla ilgili olarak broşür tasarımı çalışması.
6. Hafta  Birinci yarıyılda yapılan çalışmaların devamı olarak daha önce ele aldıkları kurumla ilgili olarak broşür tasarımı çalışması.
7. Hafta  Vize sınavı.
8. Hafta  Afişin grafik tasarım içindeki öneminin anlatılması ve çeşitli örnekler gösterilmesi. Daha önce seçilen kurum, kuruluşla ilgili afiş çalışmasının yapılması.
9. Hafta  8. haftada başlanılan afiş çalışmalarının tamamlanması.
10. Hafta  8. haftada başlanılan afiş çalışmalarının tamamlanması.
11. Hafta  Kitap kapağı tasarımının özelliklerinin anlatılarak örnekler gösterilmesi.
12. Hafta  Öğrencilerin istedikleri bir kitabın kapağının tasarımını yapmaları.
13. Hafta  Öğrencilerin istedikleri bir kitabın kapağının tasarımını yapmaları.
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
2
6
 Materyal tasarlama, uygulama
3
4
12
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk ve dünya sanatı, sanat eğitimi tarihi, estetik ve sanatsal eleştiri hakkında bilgi sahibidir.X
2
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
Sanat ve tasarım, materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir; görsel sanatların bir alanında uzmanlaşır.X
4
Görsel sanatların ve sanat eğitiminin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.X
5
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
6
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
7
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
8
Alanın öğretisinde ulusal ve uluslararası eğitim ortamı olarak farklı mekanları (galeri, müze, tarihi mekanlar vb.) kullanma, etkinlikleri (sergi, sempozyum, kongre, panel, bienal, çalıştay vb.) takip etme alışkanlığı kazanır.X
9
Özgün ve yaratıcı düşüncelerini sanat yapıtlarına dönüştürme becerisi kazanır.X
10
Kişisel, ruhsal, etik, sosyal ve kültürel gelişime katkıda bulunacak etkinlikleri planlar.X
11
İleri düzeyde görsel okur-yazarlık ve görsel iletişim becerisine sahiptir.X
12
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili yaş gruplarına sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
13
Öğrencilerin seviyesine, bireysel özelliklerine ve ilgilerine yönelik iki ve üçboyutlu sanatsal teknik ve yöntemler ile öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini öğrenme alanına ve kazanımlara uygun olarak belirler.X
14
Görsel sanatlar ve eğitimi ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir; eğitim ve sanat ortamlarında karar verebilme, fikirlerini ifade edebilme, duygularını yönetebilme, topluluk önünde konuşabilme, toplantı yönetimini gerçekleştirebilme, farklılıklara ilişkin farkındalık yaratma ve empatik anlayış geliştirme yetisine sahiptir.X
15
Bireysel ve grup ile çalışma becerisine sahiptir.X
16
Sanat eğitimi etkinliklerinde bölgelerin sosyal, kültürel, tarihi ve coğrafi özelliklerinden yararlanmanın yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
17
Kişisel ve mesleki yaşamında kılık-kıyafet, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. Demokrasi, insan hakları ve sorumluluklarına uygun davranır; toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur.X
18
Bilgiye ulaşmanın yollarını etkin bir biçimde kullanır.X
19
Yaratıcı ve yenilikçi düşünceye sahiptir, duygusal algıyı somutlaştırır.X
20
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Abbas KETİZMEN , Doç. Dr. Osman ÇAYDERE , Öğr. Gör. Veysel ŞAYLI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kabbas@gazi.edu.tr , osmancaydere@gazi.edu.tr , veysels@gazi.edu.tr )