GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ-1/RESÖ307
Dersin Adı: GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ-1
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Son sınıf ikinci dönemde yapılacak öğretmenlik uygulamasına ilişkin ön bilgilerin derlenmesini sağlar.
Sanat eğitiminin gerekliliğini savunabilecek bilgi ve deneyim düzeyine erişebilme.
Türk ve batı sanat eğitimi tarihi ve ünlü sanat eğitimciler hakkında bilgi sahibi olabilme.
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve yanılgılarını açıklayabilme.
Sanatın dili ve uygulanışı sayesinde bilgi ve deneyim sahibi olabilme.
Sanat eğitimi ve ruh sağlığı konusunda temel bilgileri edinebilme.
Sanatsal yaratıcılık ve yaratıcılığın geliştirilmesi konusunda bilgi ve deneyim sahibi olabilme.
Sanat tarihi, estetik, eleştiri ve uygulamadan oluşan sanat eğitiminde dört disiplini kavrayabilme.
Sanat eğitiminde Türk sanatı ve Anadolu uygarlıklarına dayalı ders projeleri geliştirebilme.
Sanat eğitiminde grup çalışmaları yapabilme ve yaptırabilme. Sanat eğitiminde ölçütlere dayalı değerlendirme yöntemlerini kavrayabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, kaynaklar hakkında açıklamalar ve sınıf temsilcisi seçimi.
2. Hafta  Dersin tanımı amaçları ders programının tartışılması,ön anket, projeler ve fotoğraflı süreç dosyası hakkında açıklamalar.
3. Hafta  Sanat ne içindir? İşlevleri nelerdir? Sanata ve eğitime ilişkin düşüncelerin tartışılması.
4. Hafta  Sanat eğitiminde kavramlar ve anlamları Türkiye ‘de ve batı’da kısaca sanat eğitimi tarihi.
5. Hafta  Sanatın Dili ve Uygulanışı. Sanatsal Düzenleme Öğeleri ve ilkeleri.
6. Hafta  Sanatsal yaratıcılığın doğası, grup çalışması.
7. Hafta  Mini test ve süreç dosyalarının değerlendirme için karşılıklı değiştirilmesi.
8. Hafta  Figür Çok alanlı sanat eğitimi yöntemi. Sanat tarihi, estetik, eleştiri ve uygulamanın tanımı. Birinci proje hakkında bilgilendirici açıklamalar.
9. Hafta  Sanat tarihi öğretimi. Sanat tarihi bilgi yaprakları oluşturma yöntemi.
10. Hafta  Sanat eleştirisi öğretimi. Sanat eleştirisinin geliştirilmesi. Bakmayı öğrenmek, öğrenmek için bakmak.
11. Hafta  Estetik ve Uygulama öğretimi. Güzellik ve beğeni. Basamak basamak uygulama gerçekleştirme. İki alanla ilgili bilgi yaprakları geliştirme yöntemi.
12. Hafta  Türk Sanatı veya Anadolu Uygarlıkları ile ilgili Çok Alanlı Sanat Eğitimi çerçevesinde proje hazırlama yönteminin açıklanması.
13. Hafta  Son anket, Mini test, Süreç dosyalarının teslimi ve değerlendirilmesi.
14. Hafta  FİNAL
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
86
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk ve dünya sanatı, sanat eğitimi tarihi, estetik ve sanatsal eleştiri hakkında bilgi sahibidir.X
2
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
Sanat ve tasarım, materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir; görsel sanatların bir alanında uzmanlaşır.X
4
Görsel sanatların ve sanat eğitiminin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.X
5
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
6
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
7
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
8
Alanın öğretisinde ulusal ve uluslararası eğitim ortamı olarak farklı mekanları (galeri, müze, tarihi mekanlar vb.) kullanma, etkinlikleri (sergi, sempozyum, kongre, panel, bienal, çalıştay vb.) takip etme alışkanlığı kazanır.X
9
Özgün ve yaratıcı düşüncelerini sanat yapıtlarına dönüştürme becerisi kazanır.X
10
Kişisel, ruhsal, etik, sosyal ve kültürel gelişime katkıda bulunacak etkinlikleri planlar.X
11
İleri düzeyde görsel okur-yazarlık ve görsel iletişim becerisine sahiptir.X
12
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili yaş gruplarına sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
13
Öğrencilerin seviyesine, bireysel özelliklerine ve ilgilerine yönelik iki ve üçboyutlu sanatsal teknik ve yöntemler ile öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini öğrenme alanına ve kazanımlara uygun olarak belirler.X
14
Görsel sanatlar ve eğitimi ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir; eğitim ve sanat ortamlarında karar verebilme, fikirlerini ifade edebilme, duygularını yönetebilme, topluluk önünde konuşabilme, toplantı yönetimini gerçekleştirebilme, farklılıklara ilişkin farkındalık yaratma ve empatik anlayış geliştirme yetisine sahiptir.X
15
Bireysel ve grup ile çalışma becerisine sahiptir.X
16
Sanat eğitimi etkinliklerinde bölgelerin sosyal, kültürel, tarihi ve coğrafi özelliklerinden yararlanmanın yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
17
Kişisel ve mesleki yaşamında kılık-kıyafet, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. Demokrasi, insan hakları ve sorumluluklarına uygun davranır; toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur.X
18
Bilgiye ulaşmanın yollarını etkin bir biçimde kullanır.X
19
Yaratıcı ve yenilikçi düşünceye sahiptir, duygusal algıyı somutlaştırır.X
20
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Meltem KATIRANCI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (meltemk@gazi.edu.tr)