GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT TARİHİNE GİRİŞ/RESÖ108
Dersin Adı: SANAT TARİHİNE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sanat olgusu, sanat kuram ve teorilerini bilimsel bir disiplin olarak kavrayabilme.
Genel sanat bilimi ve erken devir Anadolu kültürlerinin sanat verileri hakkında bilgi sahibi olabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sanat, sanatçı, eser tanımlaması ve sanatın sınıflandırılması yapılır.
2. Hafta  Sanat Tarihine yardımcı disiplinler değerlendirilir.
3. Hafta  Sanat Kuramları tartışılır.
4. Hafta  Sanatın ortaya çıkışıyla ilgili teoriler değerlendirilir.
5. Hafta  Anadolu’da paleolitik ve neolitik devir eserleri incelenir.
6. Hafta  Kalkolitik devir sanatının genel özellikleri ve alt bölümleri incelenir.
7. Hafta  Anadolu’da erken-Tunç çağı merkezleri ve eserleri incelenir.
8. Hafta  Vize sınavı.
9. Hafta  Anadolu’da orta-Tunç çağı uygarlıkları, Asur ticaret kolonileri değerlendirilir.
10. Hafta  Hitit sanatı incelenir.
11. Hafta  Anadolu’da demir çağı uygarlıkları genel olarak değerlendirilir.
12. Hafta  Geç-Hitit ve Urartu sanatı örneklerle incelenir.
13. Hafta  Frig ve Lidya sanatları örneklerle incelenir.
14. Hafta  Anadolu’da erken devir Yunan, Pers ve Helenistik dönem sanatları ana hatlarıyla incelenir.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk ve dünya sanatı, sanat eğitimi tarihi, estetik ve sanatsal eleştiri hakkında bilgi sahibidir.X
2
Sanat ve sanat eğitimi alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
Sanat ve tasarım, materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir; görsel sanatların bir alanında uzmanlaşır.X
4
Görsel sanatların ve sanat eğitiminin temel kavramlarını ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.X
5
Sanat eğitimi ile ilgili gelişim kuramları, sanatsal gelişim evreleri ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibidir; kuram ve uygulama bilgilerini ilişkilendirir.X
6
Alana yönelik sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir.X
7
Alanında disiplinler arası yöntemler kullanarak teoride ve uygulamada bulgulardan sonuç çıkarabilme, verileri yorumlama ve değerlendirebilme becerisine sahiptir.X
8
Alanın öğretisinde ulusal ve uluslararası eğitim ortamı olarak farklı mekanları (galeri, müze, tarihi mekanlar vb.) kullanma, etkinlikleri (sergi, sempozyum, kongre, panel, bienal, çalıştay vb.) takip etme alışkanlığı kazanır.X
9
Özgün ve yaratıcı düşüncelerini sanat yapıtlarına dönüştürme becerisi kazanır.X
10
Kişisel, ruhsal, etik, sosyal ve kültürel gelişime katkıda bulunacak etkinlikleri planlar.X
11
İleri düzeyde görsel okur-yazarlık ve görsel iletişim becerisine sahiptir.X
12
Sanat ve sanat eğitimi alanında projenin yaratımı ve ilgili yaş gruplarına sunulmasını kapsayan süreçleri organize edebilme yetkinliğine sahiptir.X
13
Öğrencilerin seviyesine, bireysel özelliklerine ve ilgilerine yönelik iki ve üçboyutlu sanatsal teknik ve yöntemler ile öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini öğrenme alanına ve kazanımlara uygun olarak belirler.X
14
Görsel sanatlar ve eğitimi ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir; eğitim ve sanat ortamlarında karar verebilme, fikirlerini ifade edebilme, duygularını yönetebilme, topluluk önünde konuşabilme, toplantı yönetimini gerçekleştirebilme, farklılıklara ilişkin farkındalık yaratma ve empatik anlayış geliştirme yetisine sahiptir.X
15
Bireysel ve grup ile çalışma becerisine sahiptir.X
16
Sanat eğitimi etkinliklerinde bölgelerin sosyal, kültürel, tarihi ve coğrafi özelliklerinden yararlanmanın yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
17
Kişisel ve mesleki yaşamında kılık-kıyafet, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. Demokrasi, insan hakları ve sorumluluklarına uygun davranır; toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur.X
18
Bilgiye ulaşmanın yollarını etkin bir biçimde kullanır.X
19
Yaratıcı ve yenilikçi düşünceye sahiptir, duygusal algıyı somutlaştırır.X
20
Yaşam boyu öğrenme kavramını benimser; bilgiye ulaşmanın yollarını ve eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üy. Demet ÖRNEK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (...)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (demetk@gazi.edu.tr)