GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-III (TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI)/ME333GK
Dersin Adı: SEÇMELİ-III (TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ilgili öğretim elemanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretmen adayı, proje danışmanı,Bölüm Koordinatörü, Fakülte Koordinatörü ve Dekanlığın yetki, sorumluluk ve görevlerini tanımak.
Topluma Hizmet Uygulamaları faaliyetlerinin uygulanacağı kurum ve kuruluşları tanımak ve adreslerinin tespiti.
Uygulama öncesi, sırası ve sonrasında faaliyet öneri formlarının hazırlanması ve proje müracaat formunun doldurulması.
Seçki dosyalarının hazırlanması, uygulama yapılacak kuruma sunulacak projelerin takibi ve kritiğinin yapılması.
Uygulama yapılacak kuruma sunulacak projelerin takibi ve kritiğinin yapılması.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Topluma hizmet uygulamaları dersinin tanıtılması, Dekanlığın Fakülte Koordinatörünün, Bölüm Koordinatörlerinin, Proje Danışmanının, Öğretmen Adayları
2. Hafta   Topluma hizmet uygulamaların dersi kapsamında etkinliklerin yürütüleceği kurum ve kuruluşların adları, adresleri ve öğrencilerin dağılımı
3. Hafta   Proje uygulama kılavuzunun tetkiki, proje uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılacakların irdelenmesi
4. Hafta   Proje etkinlik teklif formunun hazırlığı
5. Hafta   Proje etkinlik sonuçlandırma formunun hazırlığı
6. Hafta   Proje etkinlik öneri formunun hazırlığı
7. Hafta   Özgün proje etkinlik öneri formu
8. Hafta   Seçki dosyası hazırlama formu ve Seçki dosyası değerlendirme formu
9. Hafta   Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri I.hafta
10. Hafta   Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri II.hafta
11. Hafta   Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri III.hafta
12. Hafta   Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri IV.hafta
13. Hafta   final : Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Kurum İdarecilerince Değerlendirilmesi. Bölüm Koordinatörü tarafından değerlendirilmesi
14. Hafta   final : Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Kurum İdarecilerince Değerlendirilmesi. Bölüm Koordinatörü tarafından değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yok
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Uygulama, Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
100
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
1
5
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
58
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma