GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ-III (İŞARET DİLİ)/ME335GK
Dersin Adı: SEÇMELİ-III (İŞARET DİLİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ilgili öğretim elemanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Günlük hayatta karşılaşılabilecek olan pek çok konuyla alakalı temel düzeyde işaret dilini kullanabilecek,
Bu dilden tercüme yaparak iletişim kurabilecek,
Kendilerine ait konularla ilgili bilgi verebilecek ve diğer kişilerle ilgili soru sorabilecek,
Basit soru yapılarını, olumlu-olumsuz cümleleri, sayıları, fiilleri kullanabileceklerdir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders yüz yüze uygulamalı eğitim yoluyla yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İşaret dilinin tanımı.
2. Hafta   El ve parmak şekilleri, ellerin vücuda göre konumu, mimiklerin fonksiyonu.
3. Hafta   Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi.
4. Hafta   İşareti anlamlandırma özgün anlatım biçimi.
5. Hafta   El-beden uyumu yüz ifadesi-mesaj uyumu.
6. Hafta   İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma dudak hareketlerini abartmama.
7. Hafta   Selamlaşma Hal hatır sorma.
8. Hafta   Ara sınav.
9. Hafta   İşaret dilini kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma.
10. Hafta   İşaret dilini kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma.
11. Hafta   Duygu ve düşünceleri aktarma.
12. Hafta   Duygu ve düşünceleri aktarma.
13. Hafta   Karşı tarafı anlama.
14. Hafta   Karşı tarafı anlama.
15. Hafta   Karşı tarafı anlama.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Türk İşaret Dili Sözlüğü - Türk Dil Kurumu Murat Atila (2011). Konuşan Eller - Temel İşaret Dili, İlgi Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
2
20
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
2
8
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
61
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma