GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ -IV (TÜRK HALK KÜLTÜRÜNDE MÜZİKLİ OYUNLAR)/ME425GK
Dersin Adı: SEÇMELİ -IV (TÜRK HALK KÜLTÜRÜNDE MÜZİKLİ OYUNLAR)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Türker EROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gef-güzelsanatlar-muzik.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk Halk Kültürü hakkında bilgi sahibi olur,
Türk Kültüründe Oyun Kavramını öğrenir,
Türk Halk Kültüründe Müzikli Dramatik Oyunları öğrenir,
Meddah, Orta Oyunu ve Karagöz Oyunu Müziklerini öğrenir,
Mizansenli Danslar hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk Halk Kültürü
2. Hafta  Türk Kültüründe Oyun Kavramı
3. Hafta  Türk Halk Kültüründe Oyunlar
4. Hafta  Türk Halk Kültüründe Müzikli Oyunlar
5. Hafta  Türk Halk Kültüründe Müzikli Dramatik Oyunlar
6. Hafta  Deve Oyunu, Arap Oyunu
7. Hafta  Vize Sınav
8. Hafta  Esnaf Oyunları
9. Hafta  Leblebici Oyunu
10. Hafta  Meddahlık
11. Hafta  Meddahlıkta Müzik
12. Hafta  Orta Oyunu ve Müzik
13. Hafta  Karagöz ve Müzik
14. Hafta  Çocuk Oyunlarında Müzik
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nurhan TEKEREK, Köy Seyirlik Oyunları, Mitos Boyut Yayınları, 2008. Uğur DURMAZ, Balıkesir Köy Seyirlik Oyunları Üzerine Bir İnceleme, Gece Yayınları, 2014. Sinan GÖNEN, Geleneksel Konya Köy Seyirlik Oyunları, Kömen Yayınları, 2011. Erman ARTUN, Seyirlik Köy Oyunları ve Anonim Halk Edebiyatı Araştırmaları, Kitabevi, 2008. Metin AND, Oyun ve Bügü, Yapı Kredi Yayınları, 2003. Pertev Naili BORATAV, 100 Soruda Türk Folkloru, Bilgesu Yayınları, İstanbul, 2013. Komisyon, Meddah Behçet Mahir'in Bütün Hikayeleri 1 – 2, Atatürk Kültür Merkezi Yayını, İstanbul, 2000. Ülkü AYVAZ, Karagöz ile Hacivat, Cem Yayınevi, İstanbul, 2000
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
41
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma