GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-III/ME407A
Dersin Adı: TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE İŞİTME EĞİTİMİ-III
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Neşe Can
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  gef-guzelsanatlar-muzik.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nesecan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersle ilgili terim ve kavramları bilme, makamları teorik olarak öğrenme ve işittiği makamı ayırt etme
değişik dönemlere ait bestecileri tanıma
bu bestecilerin eserlerini seslendirme
10 zamanlıya kadar usul vurma
bu eserleri makam, stil gibi açılardan çözümleme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Acemaşîrân makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
2. Hafta  Sultânîyegâh makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
3. Hafta  Şedarabân makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
4. Hafta  Eviç makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
5. Hafta  Şehnâz ve Ş. Buselik makamları: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim anal
6. Hafta  Şehnâz ve Ş. Buselik makamları: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim anal
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Nevâ Makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
9. Hafta  Hisar Buselik makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
10. Hafta  Ferahfeza makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
11. Hafta  Sûzidil makamı: perdeler, dizi, seyir özellikleri, örnek eserlerin icrâsı, örnek eserler üzerinde makam, usul, stil, tür ve biçim analizi.
12. Hafta  Daha önce öğrenilmiş makamların tekrarı, yeni örnek eserler üzerinde icra ve çözümleme çalışmaları.
13. Hafta  Daha önce öğrenilmiş makamların tekrarı, yeni örnek eserler üzerinde icra ve çözümleme çalışmaları.
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
41
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma