GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARMONİ KONTRPUAN EŞLİK-I/ME215A
Dersin Adı: ARMONİ KONTRPUAN EŞLİK-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Ülkü ÖZGÜR, Prof. Sadık ÖZÇELİK, Yrd.Doç.Dr.Salih AYDOĞAN,Yrd.Doç.Dr..Selçuk Bilgin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  uozgur@gazi.edu.tr,scelik@gazi.edu.tr,saydogan@gazi.edu.tr,sbilgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  uozgur@gazi.edu.tr,scelik@gazi.edu.tr,saydogan@gazi.edu.tr,sbilgin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel durumunda, dört sesli, majör-minör akor bağlantılarını (plagal, otantik, tam kadans) tanıma
Temel durumunda, dört sesli, majör-minör akor bağlantılarını (plagal, otantik, tam kadans) tanıma ve bu bağlantılarla piyanoda eşlik modellerini o
Temel durumunda, dört sesli, majör-minör akor bağlantılarını (plagal, otantik, tam kadans) tanıma ve bu bağlantılarla piyanoda eşlik modellerini o






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Plagal Kadans
2. Hafta  Otantik kadans
3. Hafta  Tam kadans
4. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
5. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
6. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
7. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
10. Hafta  Kırık Kadans
11. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
12. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
13. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
14. Hafta  Dersin amaçlarına uygun kadans çalabilme Verilen çok sesli yapıyı çözümleme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  S.Bilgin. Piyano Eşlikli Marşlar- Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. N.CANGAL Armoni- Müzik Formları. Walter PİSTON and Mark Devoto, Harmony, Marcel DUPRE, Cours d’harmonie Analytique. Th Duboıs. Traite D’Harmonie. Machlis Forney, The Enjoyment of The Music. Tissoni, Metodu Elementare di Armonia. T.Benjamin- M.Horvit- R.Nelson Techniques and Materials of Tonal Music. Fuat KORAY, Müzik Formları,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
2
20
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.X
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinmeX
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.X
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilmeX
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilmeX
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilmeX
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.X
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanmaX
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanmaX