GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKÇE-I YAZILI ANLATIM/ME117GK
Dersin Adı: TÜRKÇE-I YAZILI ANLATIM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE-I:YAZILI
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  İlgili Öğretim Elemanı
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğretmen adayı; doğru, güzel ve tesirli yazmanın sırlarını öğrenir, hedef kitlesinin estetik duyarlığını geliştirecek birikime ulaşır.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dilin tanımı ve önemi, dil ve kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri
2. Hafta  Yazılı anlatımda başarılı olmanın yolları, yazılı anlatımda planlama
3. Hafta  Yazı tekniklerine göre bir metnin düzenlenmesi, biçim bakımından planlama, içerik bakımından planlama, iyi bir cümlenin nitelikleri.
4. Hafta  Paragraf ve paragraf oluşturma, paragraf yazımı
5. Hafta  Seçilmiş yazılarda yazılı anlatım çalışmaları, tema incelemesi, paragraf incelemesi
6. Hafta  Öğrenci yazılarını düzeltme yöntem ve yaklaşımları, genel anlatım bozuklukları
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Anlatım Biçimleri
9. Hafta  Form yazılar, özgeçmiş, dilekçe, mektup, telgraf, rapor, karar, ilan/duyuru, tutanak, tebliğ, resmi yazılar
10. Hafta  Öğrenci Metinleri
11. Hafta  Makale, makalenin bölümleri, makale yazma çalışması
12. Hafta  Bilimsel bir yazınasıl yazılır? Eleştiri, deneme, fıkra, sohbet, röportaj, gezi yazısı
13. Hafta   Not alma ve özetleme teknikleri
14. Hafta   Not alma ve özetleme teknikleri
15. Hafta  Anı, günlük, biyografi
16. Hafta  Anı, günlük, biyografi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Yazılı Ve Sözlü Anlatım Şerif Aktaş, Osman Gündüz Yazılı Anlatım Hüseyin Ağca Sözlü Ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri Yavuz Bayram İyi Ve Doğru Yazma
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
5
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
59
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Müzik öğretmeni, akademisyen, kamu ve özel sanat kurumlarında sanatçı- eğitmenlikX
2
Geleneksel Türk Halk Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme.
3
Geleneksel Türk Sanat Müziği teorisi ve repertuar bilgisi edinme
4
Klasik Batı Müziği Armonisi, işitme eğitimi üzerinde deneyim kazanma.
5
Piyanoda Türk ve Batılı bestecilerin eserlerini çalabilme
6
Bağlama ile Halk müziği eserlerini çalma ve söyleyebilme
7
Okul çalgılarından blok flüt ve gitar çalabilme ve çocuk şarkılarına eşlik edebilme
8
Genel müzik tarihi ve Türk müziği tarihi üzerine bilgi sahibi olma.
9
Milli eğitimde staj yapma imkânı ile öğretmenlik deneyimi kazanma
10
Orkestra ve koro dersleri ile performansa dayalı deneyim kazanma