GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
ÇOKSESLİ KORO VE YÖNETİMİ/ME402A | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prof.Dr. A.Meral Töreyin, Yrd. Doç. Dr. Günay Akgün, Dr. Asena Gözen Baltacıoğlu, Dr. Özge Çongur Yeşilkaya | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.gazi.edu.tr. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
asena@gazi.edu.tr. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ses ve insanda ses sistemini öğrenebilme.Koro eğitimi kapsamında koro eğitiminin genel çerçevesini öğrenebilme. Koro Eğitiminin kapsamı çerçevesinde koroların yapılanması hakkında bilgi edinebilme. Korolarda ses eğitimi uygulamaları kapsamında, bedensel hazırlanma, gevşeme, esneklik kazanma ve doğru solunum yapma becerilerini edinebilme. Sesi doğru üretme, yayma ve rezonansı geliştirme becerilerini uygulayabilme. Konuşma kapsamında doğru artikülasyon becerilerini öğrenebilme. Müzikalite becerisini kazanabilme. Ses sağlığı,önemi ve korunması bilincini kavrayabilme. Koro yöneticisinin, koro partisyonunu tanıma ve partisyonu koroya uygulama ile ilgili yöntemleri uygulama becerisini kazanabilme. Koro yönetimi teknikleri çerçevesinde duruş, ses verme, giriş, ölçü vurma becerilerini kullanabilme. Ölçü vuruş tekniklerini kavrayabilme. Koro partisyonundaki dinamikleri ve durguları uygulama becerisini kazanabilme. Müzik tarihinde dönemler ve dönemlere özgü stiller hakkında temel bilgileri öğrenebilme. Koro müziği repertuvarına yönelik konser programı oluşturma bilgilerini öğrenebilme. Konser organizasyonu yapabilme. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüz yüze ve uygulamalı bir derstir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön koşulu vardır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koro eğitimi dersi, armoni ve piyano dersleri. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Koro Eğitimi ve Yönetimi(Prof.Suna Çevik),Ses eğitimi temel kavramlar ilkeler yöntemler(Prof.Dr.A.Meral Töreyin),Şan için temel bilgiler ve ses egzersizleri(Dr.Asena Gözen Baltacıoğlu). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uygulama, anlatım ve alıştırma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uygulama. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|