GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-4 (SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI)/SBÖ314
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-4 (SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Oyunun çocuğun gelişimi üzerindeki katkılarını açıklar.
Oyunun Dünya’da ve Türkiye’deki gelişimini açıklar.
Yerel ve çocuk oyun türlerini sınıflandırır.
Oyunlar sırasında öğrencileri gözlem becerisi kazanır.
Sosyal bilgiler dersinde öğretimi destekleyecek eğitsel oyun faaliyetini planlar ve uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma-Oyunun tanımı ve tarihçesi
2. Hafta  Eğitimde oyunun yeri ve önemi
3. Hafta  Oyunun çocuk gelişimi üzerindeki etkileri
4. Hafta  Kuramcılara göre oyunun gelişimi
5. Hafta  Oyun çeşitleri ve özellikleri
6. Hafta  Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek milli, yerel ve çocuk oyunların belirlenmesinde dikkat edilecek noktalar
7. Hafta  Sosyal bilgiler dersinde kullanılabilecek oyun plan örneklerinin hazırlanması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Oyun albümü hazırlama
10. Hafta  Oyunların oynatılmasında disiplin, ceza ve ödül
11. Hafta  Oyunun planlanması ve oyun seçimi ve oyun uygulamaları
12. Hafta  Oyunun öğretimi ve oyun uygulamaları
13. Hafta  Oyunun yönetimi ve oyun uygulamaları
14. Hafta  Sosyal bilgilerde milli ve yerel oyunlar: örnek oyun uygulamaları ve değerlendirmesi
15. Hafta  Sosyal bilgilerde eğitsel çocuk oyunları: örnek oyun uygulamaları ve değerlendirmesi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
7
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
8
1
8
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Osman SABANCI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/osmansabanci)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (osmansabanci@gazi.edu.tr)