GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-4 (TÜRK HUKUK SİSTEMİ)/SBÖ312
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-4 (TÜRK HUKUK SİSTEMİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hukukun temel kavramlarını öğrenir.
Hukuk kuralları ve diğer kurallar arasındaki farkları açıklar.
Hukuk kurallarının unsurlarını ifade eder.
Türk hukukunun tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Hukukun kaynakları ve dalları hakkında fikir edinir.
Öğretmen adaylarının hukuk kavramını çeşitli yönleriyle ifade etmeleri sağlanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma-Derste yararlanılacak kaynaklar hakkında bilgi verme
2. Hafta  Hukuk kavramı-Hukuk ve toplum düzeni-Hukukun toplumdaki işlevi-Diğer toplumsal düzen kuralları ile hukuk kuralları
3. Hafta  Hukuk kurallarının unsurları (Konu-irade-emir/yaptırım)- Hukuk kurallarının özellikleri-Hukuk kurallarının sınıflandırılması
4. Hafta  Hukukun Kaynakları-Normlar Hiyerarşisi
5. Hafta  Türk Hukukunun Tarihsel Gelişimi
6. Hafta  Hukukun Dallara Ayrılması (Kamu Hukuku-Özel Hukuk Ayrımı)
7. Hafta  Hukukun Dallara Ayrılması (Kamu Hukuku-Özel Hukuk Ayrımı)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Hak-Hukuki olay-Hukuki fiil-Hukuki işlem
10. Hafta  Kişiler Hukuku (Gerçek kişi-Tüzel Kişi)
11. Hafta  Aile Hukuku. (Nişanlanma, evlenme, evliliğin sona ermesi)
12. Hafta  Borçlar Hukuku (Borcun kaynakları, borcun hükümleri, borcun sona ermesi)
13. Hafta  İdare Hukuku (İdare örgütü, İdare personeli, idari işlemler, idarenin denetimi)
14. Hafta  Ceza Hukuku (Suç ve ceza: Suçun unsurları ve türleri, Ceza hukukunun ilkeleri ve cezai sorumluluk)
15. Hafta  Yargı (Yargının bölümleri)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
4
28
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Osman SABANCI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/osmansabanci)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (osmansabanci@gazi.edu.tr)