GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. SEÇMELİ-4 (SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ)/SBÖ310
Dersin Adı: A. SEÇMELİ-4 (SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki işlevinin farkında olur.
Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar.
Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri açıklar.
Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir.
Dersin kazanımına ve sürece uygun ölçme araçları geliştirir.
Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sınıf içi değerlendirmeye giriş ve formatif değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki
2. Hafta  Formal ve informal formatif değerlendirme-I
3. Hafta  Formal ve informal formatif değerlendirme-II
4. Hafta  Formal formatif değerlendirme uygulamaları-I: Geleneksel yaklaşımlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
5. Hafta  Formal biçimlendirici değerlendirme uygulamaları-II: Geleneksel yaklaşımlar: çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
6. Hafta  Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: örnek başarı testi analizi
7. Hafta  Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz d
10. Hafta  Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: örnek analizi
11. Hafta  Informal formatif değerlendirme uygulamaları 3: Sınıf içi etkileşim ve biçimlendirici değerlendirme
12. Hafta  Rubrik, puanlandırma ve not verme
13. Hafta  Sınav sonuçlarına göre öğrencilere dönüt verme
14. Hafta  Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir formatif değerlendirme aracı)
15. Hafta  Öğrenci sunumları (kendi dizayn ettikleri bir formatif değerlendirme aracı)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
8
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ercenk HAMARAT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ercenkhamarat)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ercenkhamarat@gazi.edu.tr)