GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ORTAÇAĞ TARİHİ/SBÖ209
Dersin Adı: ORTAÇAĞ TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Antik çağın bitişini ve Ortaçağın başlamasını tetikleyen olayları, Roma'nın parçalanışı ve B.Roma'nın yıkılışını, Bizans'ın ortaya çıkışını algılar
Ortaçağ boyunca Avrupa'da hakim olan siyasi karmaşayı ve feodal düzeni irdeler, inanç ekseninde oluşturulan skolastik felsefeyi anlar.
Bizans İmp.'nun Roma İmp. mirasına sahip olma çabaları, İslam'ın zuhuru ve yayılması karşısında Bizans İmp.'nun karşı koyma çabalarını tahlil eder.
Ana hatlarıyla İslam Devleti'nin siyasi sürecini anlar, İslam uygarlığının seyri ve dünya uygarlık tarihi bakımından önemini içselleştirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ortaçağ'ın özellikleri, Hıristiyanlığın yayılması,
2. Hafta  Kavimler göçü, Roma'nın ikiye ayrılması, B. Roma'nın yıkılması,
3. Hafta  Avrupa'da karmaşa ve Feodalite.
4. Hafta  Bizans İmparatorluğunun zuhuru, siyasi serüveni,
5. Hafta  İslam Devleti ve Türkler ile ilişkileri, Haçlı seferlerindeki rolü, zayıflama ve yıkılış süreci.
6. Hafta  Roma uygarlığı ve Ortaçağ Avrupa uygarlığında Hıristiyanlığın Rolü,
7. Hafta  Feodal düzen-Skolastik düşünce, bu birikimin mirasçısı Bizans İmparatorluğu.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Ortaçağ'da İslam'ın zuhuru, Asr-ı Saadet, Hulefa-i Raşidin Devri, İslam Devleti'ni ve Müslümanları sarsan olaylar.
10. Hafta  İslam Devleti'nde Emevi Hanedanı, Endülüs Emevileri, Devlet teşkilatında kurumsal gelişmeler.
11. Hafta  İslam Devleti'nde Abbasi ihtilali ve Abbasi Hanedanı,
12. Hafta  İslam medeniyetinin tekamülü.
13. Hafta  Haçlı Seferleri ve Hıristiyanların Ön Asya planlarının iflas etmesi
14. Hafta  Abbasi idaresinin zayıflaması ve İslam dünyasında siyasal ayrılıklar.
15. Hafta  Devlet teşkilatında kurumsal gelişmeler.
16. Hafta  Final Haftası
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet Ali ÇAKMAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mcakmak/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mcakmak@gazi.edu.tr)