GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ/SBÖ101
Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sosyal bilim ile sosyal bilgiler arasındaki farkları anlar.
Sosyal bilgilerin tanımlarını öğrenerek, kendi tanımını yapar.
Sosyal bilgileri oluşturan disiplinlerin temellerini kavrar.
Sosyal bilgilerin tarihi temellerini kavrayarak, katkıları olan bilim insanlarını ve yaptıklarını kavrar,
Sosyal bilgileri oluşturan disiplinlerden bir tanesi ile ilgili yerli ve yabancı bir bilim adamının eserini okuyarak, sosyal bilimlere katkısını kavra
Yeni Sosyal Bilgiler programının (4.5.6.7. sınıflar) temel yapısını tanır, Sosyal bilgiler eğitim ile ilgili geleneksel yaklaşımları tanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin amaçları, içeriği, temel kaynakları ve değerlendirme sistemi.
2. Hafta  "Sosyal bilimler" ve "sosyal bilgiler" tanımları, Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler (Sosyoloji, Coğrafya, Ekonomi, Antropoloji, Tarih, Psikol
3. Hafta  Sosyal bilgiler eğitiminin felsefi, eğitsel ve tarihsel temelleri,
4. Hafta  Arkeolog nasıl çalışır?
5. Hafta  Tarihçi nasıl çalışır?
6. Hafta  Coğrafyacı nasıl çalışır? ve Halkbilimci Nasıl çalışır?
7. Hafta  Sosyolog nasıl araştırma yapar?
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  Ekonomi bilimci nasıl araştırma yapar?
10. Hafta  Antropolog nasıl çalışır? ve Sosyal Psikologlar nasıl çalışır?
11. Hafta  Sosyal Bilgiler Eğitimi Gelenekleri
12. Hafta  Yeni Sosyal Bilgiler Programının Yapısı
13. Hafta  Yeni Sosyal Bilgiler Programının Yapısı
14. Hafta  Yeni Sosyal Bilgiler 6. Sınıf ders kitaplarındaki “Sosyal Bilgiler Öğreniyorum” adlı ünitenin incelenmesi
15. Hafta  Yeni Sosyal Bilgiler 6. Sınıf ders kitaplarındaki “Sosyal Bilgiler Öğreniyorum” adlı ünitenin incelenmesi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
8
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ercenk HAMARAT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ercenkhamarat)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ercenkhamarat@gazi.edu.tr )