GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ-2/SBÖ404
Dersin Adı: TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ-2
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci Türkiye Cumhuriyetinin, 1945-2000 yılları arasındaki siyasal ve toplumsal alandaki problemleri ve gelişmelerini kavrar.
Öğrenciler İsmet İnönü döneminde (Tek Parti İktidarı)gerçekleşen olayları analiz eder.
Öğrenciler Demokrat Parti döneminde yaşanan olayların günümüz politik yaşamına etkisini değerlendirir.
Öğrenciler 1960-1970 yılları arasında yaşanan politik gelimelerin analizini yapar.
Öğrenciler 1970-1980 yılları arasındaki yaşanan iç ve dış politik gelişmelerin günümüz Türkiyisine etkisini değerlendirir.
Öğrenciler 1980 sonrası yaşanan politik ve sosyal gelişmeleri analiz eder.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   İsmet İnönü Dönemi (1938–1950)
2. Hafta  İnönü Dönemi İç Politik Gelişmeler
3. Hafta  İnönü Dönemi Dış Politik Gelişmeler
4. Hafta  Demokrat Parti İktidarı (1950 – 1960)
5. Hafta   27 Mayıs 1960 İhtilali
6. Hafta  1961–1971 yılları arası iç ve dış politik olaylar
7. Hafta  1971–1980 yılları arası iç ve dış politik olaylar
8. Hafta  Vize Haftası
9. Hafta  12 Mart 1971 Muhtırası ve iç politik gelişmeler
10. Hafta  1974 Kıbrıs Çıkarması
11. Hafta  1980 İhtilali
12. Hafta  1980–1983 yılları arsı yeniden yapılanma dönemi
13. Hafta   1983 – 1989 yılları arası iç ve dış politik olaylar
14. Hafta  1989 – 1993 yılları arası iç ve dış politik olaylar
15. Hafta   1993 – 2002 yılları arası iç ve dış politik olaylar
16. Hafta  Final Haftası
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Cengiz DÖNMEZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (cdonmez@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cdonmez@gazi.edu.tr)