GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI/SBÖ201
Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İçeriği sosya bilgiler öğretimi için düzenlemenin temel ilkelerini ve önemini anlar.
Sosyal bilgiler öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklar.
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar.
Sosyal Bilgiler öğretimide kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklar.
Sosyal bilgiler dersinde üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklar.
Sosyal bilgiler öğretimide araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini açıklar.
Sosyal bilgiler öğretiminin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklar.
Edindiği öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak sosyal bilgiler ders planlar ve uygular.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sosyal bilgiler öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
2. Hafta  Sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3. Hafta  Sosyal bilgiler öğretiminin tarihçesi
4. Hafta  Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimine yansımaları
5. Hafta  Sosyal bilgiler öğretimde temel beceriler
6. Hafta  Sınıf-içi uygulama örnekleri
7. Hafta  Sosyal bilgiler öğretiminde güncel eğilimler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Sosyal bilgiler öğretiminde karşılaşılabilecek sorunlar
10. Hafta  Etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri
11. Hafta  Etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri
12. Hafta  Etkili bir sosyal bilgiler öğretiminin bileşenleri
13. Hafta  Sosyal bilgiler öğretimine sosyal açıdan bakış
14. Hafta  Sosyal bilgiler öğretimine kültürel açıdan bakış
15. Hafta  Sosyal bilgiler öğretimine ekonomik açıdan bakış
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ercenk HAMARAT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ercenkhamarat)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ercenkhamarat@gazi.edu.tr )