GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ/SBÖ104
Dersin Adı: İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türklerin tarih sahnesine çıkışı; Türk adı, Türk soyu Türklerin anayurdu ve anayurttan göçler gibi temel tarihi olguları tahlil eder.
İslam'ın kabulünden önce kurulan Türk devletlerinin kronolojik siyasi tarihi hakkında bilgi edinir.
İslam öncesi Türk ve dünya tarihinde iz bırakan Türk hükümdarları, devlet adamları ve bilginleri tanır.
Türklerin MÖ.ki asırlardan itibaren devlet kurma, vatan topraklarına sahip olma, bağımsızlık ve teşkilatlanma gibi konulardaki becerisini kavrar
İslam öncesi dönemde Türklerin sahip olduğu dini inançları ve onların fert ve toplum hayatı üzerindeki etkilerini değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İslamöncesi Türk Tarihi ve Kültürü ile ilgili kaynakça, Türk adı, Türk soyu,Türklerin anayurdu ve anayurttan göçler.
2. Hafta  Anayurtta kurulan ilk uygarlıklar (Anau, Afanasyevo, Andronova, Karasuk, Tagar kültürleri)
3. Hafta  Asya Hun İmparatorluğu (Mete Han) - Kavimler Göçü (a-Avrupa Hunları, b-Akhunlar)
4. Hafta  I.ve II. Göktürkler Kağanlıkları (Bilge Kağan, Kültigin, Tonyukuk) - Orhun Abideleri
5. Hafta  Uygurlar (a- Kansu Uygurları, b- Turfan Uygurları)
6. Hafta  Orta Asya dışında kurulan Türk Devletleri (Kırgızlar, Sibirler, Avarlar, Macarlar, Karluklar, Oğuzlar)
7. Hafta  Orta Asya dışında kurulan Türk Devletleri (Hazarlar,Bulgarlar,Türgişler, Peçenekler, Kumanlar)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  İslam öncesi Türklerde Toplum Yapısı, Devlet Anlayışı
10. Hafta  İslam öncesi Türklerde İstiklal,Ülke, Halk,Töre, Cihan hakimiyeti anlayışı
11. Hafta  İslam öncesi Türklerde Devlet Meclisi, Hükümet, Hükümdar, Hatun, Aile, Yazı -Dil-Edebiyat
12. Hafta  İslam öncesi Türklerde Ordu, Spor, Adliye, Bozkır Devletinin kuruluş özelliği
13. Hafta  İslam öncesi Türklerde Din anlayışı,
14. Hafta  Destanlar ve Efsaneler,
15. Hafta  Sanat ve Müzik, Zaman Hesabı ve Takvim
16. Hafta  Final haftası
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
1
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Mehmet Ali ÇAKMAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mcakmak/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mcakmak@gazi.edu.tr)