GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YABANCI DİL-1 (İNGİLİZCE)/YAD103
Dersin Adı: YABANCI DİL-1 (İNGİLİZCE)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dönem sonunda, Öğrenciler… 1. yakın çevrelerindeki bölgelerle ilgili sık kullanılan ifadeleri ve cümleleri (Örn. Çok temel kişisel ve aile bilgileri, alış veriş, yerel coğrafya, iş) anlayabilirler;
2. tanıdık ve rutin konularda basit ve doğrudan bilgi değişimi gerektiren basit ve rutin görevleri anlayabilir; kendi geçmişi, basit ihtiyaçlarla ilgili yakın çevresi ve konularda basit ifadelerle iletişim kurabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz Yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Kendini tanıtma, kişileri tanıştırma, ülkeler ve milliyetlerle ilgili ifadeleri kullanma.
2. Hafta  2. Ailesiyle ilgili bilgi verme, iş hakkında konuşma, kişisel bilgi formunu tamamlama
3. Hafta  3. Rutin etkinliklerden söz etme ve anlatma
4. Hafta  4. Gündelik eşyaları betimleme, tatil aktiviteleri hakkında konuşma
5. Hafta  5. Boş zaman aktivitelerinden bahsetme, yetenekleri hakkında konuşma
6. Hafta  6. Genel tekrar
7. Hafta  7. ARA SINAV - Basit bir telefon mesajı alma ve gönderme, başkalarının yetenekleri hakkında konuşma
8. Hafta  8. Sayılan/sayılmayan sözcükler hakkında konuşma, yemek yeme alışkanlığı ve yaşam tarzıyla ilgili konuşma
9. Hafta  9. Restoranda yemek siparişi verme, kendini ve başkalarını betimleme
10. Hafta  10. Ev ve sahip oldukları şeylerle ilgili konuşma
11. Hafta  11. Yaşadığı yeri betimleme, ev mobilyası ile ilgili konuşma
12. Hafta  12. Geçmişle ilgili konuşma, şehir gezisi betimleme
13. Hafta  13. ÖĞRENCİ SUNULARI
14. Hafta  14. FİNAL SINAVI - - Yaşamındaki geçmiş olaylardan bahsetme, mağaza rehberini anlama ve soru sorma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
3
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
2
26
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
1
2
 Diğer
3
1
3
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğr.Gör. FATMA ESRA (DOĞAN) DEMİRCAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (fdogan@gazi.edu.tr)