GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ/SBÖ405
Dersin Adı: SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Antik Dönemden 20. yüzyılın ortalarına kadar sanat kuramlarını, sanat akımlarını açıklar.
Temel sanat kavramlarını kullanarak sanat okuryazarlığını geliştirir.
Estetik, sanat felsefesi, sanat sosyolojisi sanat disiplinlerinin birbirleriyle ilişkisini kurar.
Sanatın eğitimle ilişkisini uygun etkinlikler düzenleyerek kurar.
Sanatın, çocuğun gelişimindeki önemine, gerekliliğine inanır.
Tarihi mekanların kültür ve toplum açısından taşıdığı değerleri kavrar.
Çağdaş toplumlarda müzelerin toplumsal yaşama ve eğitime katkılarını öğrenir.
Müzeciliğin tarihi, türleri, amaçları ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar.
Müzenin toplum ve eğitimle ilişkilerini değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Temel Kavramlar: Estetik, Sanat Felsefesi, Sanat Sosyolojisi; Sanat Eleştirisi, Güzel, Hoş, Beğeni kavramları
2. Hafta  Sanat Nedir, Estetik Nedir? Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar
3. Hafta  Başlıca Sanat Alanları; (Görsel? İşitsel) (resim, heykel, mimari, edebiyat, müzik ile birlikte; fotoğraf, tiyatro, sinema, bale vs.)
4. Hafta  Sanat eğitimi sanat eğitiminin gerekliliği ve işlevi çok alanlı sanat eğitimi (sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik ve uygulama)
5. Hafta  Yaratıcılık ve görsel algı; sanat eğitiminde yaratıcılık yaratıcı bireyin özellikleri
6. Hafta  Yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı engelleyen etmenler
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Müzelerin eğitim işlevi sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin önemi
9. Hafta  Müze eğitimine giriş; terim ve kavramlar
10. Hafta  Müzelerin işlevleri ve türleri
11. Hafta  Türkiye’de ve dünyada müzeciliğin tarihsel gelişimi, dünyaca ünlü müzeler
12. Hafta  Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar, müze ziyareti ve sonrası süreç ve etkinlikler. Müze rehberi hazırlama çalışması
13. Hafta  Müze ve öğrenme; müze ziyareti öncesi hazırlıklar, müze ziyareti ve sonrası süreç ve etkinlikler. Müze rehberi hazırlama çalışması
14. Hafta  Müze ziyaretinin gerçekleştirilmesi
15. Hafta  Müze ziyaretinin değerlendirilmesi
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal bilimleri oluşturan disiplinlere ilişkin temel bilgileri edinir.X
2
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinlere ilişkin kavram, beceri ve değerleri edinir.X
3
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bir araştırma problemini tasarlayıp, araştırma tekniklerine uygun olarak sonuçlandırır.X
4
Sosyal Bilgiler programının amaç, içerik, yöntem ve ölçme-değerlendirme boyutlarını kavrar.X
5
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki güncel gelişmeler ve uygulamaları takip eder.X
6
Bütünleşik bir alan olan Sosyal Bilgilerde disiplinler arası perspektifi kazanır.X
7
Öğrenme-öğretme ortamını öğrencilerin bireysel gelişim özelliklerine (fiziksel, duyuşsal, bilişsel ve psiko-motor) uygun şekilde düzenleyebilir.X
8
Sosyal Bilgiler öğretim programındaki kazanımlara uygun olan basılı, görsel ve teknolojik materyalleri belirler ve bunları etkili kullanır.X
9
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenciyi gerçek yaşama hazırlayacak problemleri seçer ve bunların etkin çözümü hakkında alternatifler sunar.X
10
Sosyal Bilgiler öğretmen adayı, öğrencilerini bir proje kapsamında bağımsız çalışabilen ve sorumluluk alabilen bireyler olarak yetiştirecek donanıma sahip olur.X
11
Sosyal Bilgiler eğitimi için belirlenen kazanımların özelliğine uygun öğrenme-öğretme sürecini planlar ve uygular.X
12
Bir Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak mesleki ve kültürel anlamda etik değerleri gözetir.X
13
Sosyal Bilgilerde yoruma açık konularda eleştirel düşünme ve empati kurabilme becerileri edinir.X
14
Öğretim sürecini planlama bilgi ve becerisine sahip olur.X
15
Okul, aile ve toplumla etkin bir şekilde iş birliği yapabilir.X
16
Sosyal bilgiler öğretiminde ele aldığı konuları Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile ilişkilendirebilir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Bahadır KILCAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/bahadir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bahadir@gazi.edu.tr)