GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-4 (Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi)/İMÖ312
Dersin Adı: A. Seçmeli-4 (Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematik sınıflarında ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilmeleri
Kazanımlara ve temel matematik becerilerine (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme vb.) yönelik testler geliştirebilmeleri
Matematik soruları yazarken dikkat edilmesi gereken noktaları belirleyebilmeleri
Matematik dersi test sonuçlarını değerlendirebilmeleri hedeflenmiştir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Temel Kavramları (Ölçme Nedir?, Değerlendirme Nedir?, , Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Amacı)
2. Hafta  Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
3. Hafta  Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
4. Hafta  Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
5. Hafta  Ara sınav
6. Hafta  Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
7. Hafta  Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
8. Hafta  Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
9. Hafta  Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta  Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
12. Hafta  Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
13. Hafta  Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
14. Hafta  Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
15. Hafta  Genel sınava hazırlık
16. Hafta  Genel sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
20
 Ödev
3
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
15
 Pratik
1
5
 Quiz
1
30
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
15
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.X
11
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.X
12
Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.X
13
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.X
14
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.X
16
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)