GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-3 (Üstün Yetenek Öğr. Matematik Eğit.)/İMÖ311
Dersin Adı: A. Seçmeli-3 (Üstün Yetenek Öğr. Matematik Eğit.)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini tanır.
Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin nasıl eğitim alması gerektiğini bilir.
Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin desteklenmesine yönelik stratejiler geliştirebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş ve tartışma: Üstün yetenekliler eğitimi, ihtiyaç mı, zorunluluk mu, gereksiz mi? Öğrencileri tanılama ve etiketlemenin avantajları ve dezavantajları nelerdir?
2. Hafta  Üstün yetenek kuramları ve matematik yeteneği
3. Hafta  Matematikte üstün yetenek ve gelişimi, matematiksel yaratıcılık
4. Hafta  Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, eş zamanlı olmayan gelişim, üstün yetenekli öğrencilerin sosyalleşmesi.
5. Hafta  Üstün yetenekli öğrencilerin fark edilmesi ve tanılanması, tanılama araçları, etiketleme.
6. Hafta  Üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, Türkiye'de ve Dünya'da durum analizi.
7. Hafta  Hızlandırma
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Zenginleştirme ve zenginleştirme aktivitelerinin matematik eğitimine uygulanması
10. Hafta  Farklılaştırma ve Farklılaştırma aktivitelerinin matematik eğitiminde uygulanması
11. Hafta  Matematikte üstün yetenekli öğrencinin sınıf içinde desteklenmesi
12. Hafta  Bireyselleştirilmiş eğitim programı
13. Hafta  Bireyselleştirilmiş eğitim programının hazırlanması
14. Hafta  Final Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.X
11
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.X
12
Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.X
13
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.X
14
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.X
16
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Arş. Gör. Dr. Gönül YAZGAN SAĞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/gonulyazgan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gonulyazgan@gazi.edu.tr)