GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretmenlik Uygulaması-1/İMÖ401
Dersin Adı: Öğretmenlik Uygulaması-1
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 10
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek
okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek
sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilecek
bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek
sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi
2. Hafta  Okul deneyimi çalışmalarında veri toplama, veri analizi ve ödev (rapor) yazma
3. Hafta  Dönem planı ve etkinliklerin tanıtımı
4. Hafta  Birinci ödevle ilgili açıklamalar (Okulu tanıma: okulun işleyişi, okul müdürünün ve yönetiminin görevleri ve okul kuralları hakkında bilgi edinme)
5. Hafta  Birinci ödevin teslimi, İkinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi)
6. Hafta  İkinci ödevin teslimi,Üçüncü ödevle ilgili açıklamalar (Öğrencinin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi)
7. Hafta  Üçüncü ödevin teslimi, İlk üç ödev için öğrenci sunumları
8. Hafta  Dördüncü ödevin teslimi, Beşinci ödevle ilgili açıklamalar (Derslerin soru sorma etkinlikleri açısından incelenmesi)
9. Hafta  Arasınav haftası
10. Hafta  Beşinci ödevin teslimi, Altıncı ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ders yönetimi ve sınıf kontrolü uygulamalarının incelenmesi)
11. Hafta  Altıncı ödevin teslimi, Dördüncü, beşinci ve altıncı ödevler için öğrenci sunumları
12. Hafta  Yedinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme ve kayıt tutma uygulamalarının incelenmesi)
13. Hafta  Yedinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme ve kayıt tutma uygulamalarının incelenmesi)
14. Hafta  Yedinci ödevin teslimi, Sekizinci ödevle ilgili açıklamalar (Ders planı yapma ve etkinlikleri sıraya koyma) ve Sekizinci ödevle ilgili açıklamalar (Ders planı yapma ve etkinlikleri sıraya koyma)
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
100
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
3
42
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
252
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
10.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
10
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.X
11
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.X
12
Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.
13
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.X
14
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.X
16
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (..)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (..)